آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
1
بررسی‌ اسیب های اجتماعی:

طلاق کابوس زندگی مشترک

  • کد خبر : 26355
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
طلاق کابوس زندگی مشترک
مهم ترین عوامل طلاق در کشور کمرنگ شدن معیارها، ارزشها، هنجارها، دخالت والدین، اعتیاد و بیماری های روحی و جسمی، تفاوت سنی بالا، تنوع طلری ، خیانت، مشکلات اقتصادی و شکاف طبقاتی است.

آسیب های اجتماعی و نتایج آن در زندکی
طلاق بزرگترین آسیب زندگی خانوادگی

مهم ترین دلایل طلاق

مهم ترین عوامل طلاق در کشور کمرنگ شدن معیارها، ارزشها، هنجارها، دخالت والدین، اعتیاد و بیماری های روحی و جسمی، تفاوت سنی بالا، تنوع طلری ، خیانت، مشکلات اقتصادی و شکاف طبقاتی است.
برای طلاق عوامل متعددی وجود دارد، طلاق در پنج سال نخست زندگی بالاست واز ۱۸ سالگی تا ۲۵ سالگی  در بین زوجین رواج دارد که دلیل آن هم شتاب زدگی و عدم شناخت طرفین از یکدیگر است..
طبق بررسی های به عمل آمده مساله عدم شناخت و درک متقابل از یکدیگر یکی از مهم ترین دلایل طلاق است با شرطی که مشکلات اقتصادی را فاکتور بگیریم.

تاثیر عوامل اقتصادی
طبق آمار و بررسی های انجام شده ۷۵ درصد از خانمها در طلاق پیشگام می شوند و درخواست طلاق می دهند و اکثرا فکر می کنند خود قادر به تامین زندگی خویش هستند ، نداشتن شغل مناسب ، مسکن و……….مسایلی است که به عنوان دلیلی برای طلاق عنوان می شود، اما اگر زن وشوهر به درک عقلانی و اخلاقی از یکدیگر رسیده باشند با حداقل ها هم در کنار هم زندگی می کنند اما از انجایی که چشم وهم چشمی در جامعه رو به فزونی رفته دختران توان وتحمل نداشته ها را ندارند و طلاق را بهترین راهکار می دانند.
طلاق در جامعه ای متوسط بیشتر از سایر طبقات جامعه است ، دلیل آن این است که دراین طبقه زن و شوهر احساس امنیت شخصی دارند و به عبارت ساده تر زن مدعی است که چون کار می کند ودرامد مالی دارد، از جانب شوهر برتری نسبت به خود احساس نمی کند و مدام در حال مجادله رفتن با خود برای اعلام وجود است.

پیش بینی شرایط موجود
طبق آمار موجود از هر سه ازدواج دو طلاق صورت می گیرد که خود فاجعه است و با ادامه این وضعیت آمار روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد، بدون شک طلاق یکی از پدیده های اجتماعی است که بر روی سایر پدیده های اجتماعی جامعه نیز تاثیر مخرب و غیر قابل جبران به جا می گذارد.

راههای پیشگیری از طلاق
زنان ومردان باید بر این باور برسند که دنیای امروز تغییر کرده است .مردان نباید زنان را برده خود بدانند و زنان نیز نباید صنعتی شدن و برابری حقوق زن ومرد را دلیلی بر عدم پذیرش خواسته های شوهر خود بدانند.ازدواج باید بر اثر شناخت صورت گیرد ، افزایش دوران نامزدی برای شناخت بهتر، حل مشکل اشتغال و مسکن قبل از ازدواج  و اگاهی ودرک زوجین از شرایط خاص ، امید داشتن و مسئولیت پذیری از بهترین راهکار های موجود برای جلوگیری از یک عمر اشتباه است……..فرشید گله داری

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=26355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.