آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
8

امید آفرینی وجهاد تببین رمز عبور از شاخص های منفی در لرستان/ توسعه استان با مدیریت جهادی استاندار زیویار/نه زیویار به سهم خواهان منفعت طلب / شعار دولت سیزدهم نه به سهم خواهی /

  • کد خبر : 25115
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
امید آفرینی وجهاد تببین رمز عبور از شاخص های منفی در لرستان/ توسعه استان با مدیریت جهادی استاندار زیویار/نه زیویار به سهم خواهان منفعت طلب / شعار دولت سیزدهم نه به سهم خواهی  /

این روزهای  حساس را باید در ایران اسلامی وخاصه استان ولایت مدار، فهیم و انقلابی لرستان در برگ برگ تاریخ سترک ایران اسلامی ثبت وضبط کرد روزهای که معاندین وکشورهای غربی واستکبارخیز برای خدشه وضربه های مهلک به نظام مقدس جمهوری اسلامی ازتمام حربه های خود استفاده کردند ولی یک عالم ربانی، رهبری فرزانه وعالمی […]

این روزهای  حساس را باید در ایران اسلامی وخاصه استان ولایت مدار، فهیم و انقلابی لرستان در برگ برگ تاریخ سترک ایران اسلامی ثبت وضبط کرد روزهای که معاندین وکشورهای غربی واستکبارخیز برای خدشه وضربه های مهلک به نظام مقدس جمهوری اسلامی ازتمام حربه های خود استفاده کردند ولی یک عالم ربانی، رهبری فرزانه وعالمی حکیم بنام حضرت امام خامنه ای با تفکر انقلابی وهوش بالای اسلامی نقشه ها را بر ملا کرد.

رهبر فرزانه  همواره بر وحدت ،همدلی و امید آفرینی دولت ،مردم و نیروهای انقلابی تاکید مضاعف داشته و آن را پادزهری قوی برای حربه دشمنان قسم خورده انقلاب عنوان کرده است

معظم له در در دیداربا دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید استان لرستان، «دلاوری و شجاعت» و «رفاقت، صداقت و وفاداری» اقوام لُر را از برجسته‌ترین خصوصیات مردم لرستان و مناطق لُری خواندند و گفتند: تاریخ مردم لر در صد سال اخیر، متشکل از بخش مظلومیت و اختناق در دوران پهلوی و بخش دیگر، حماسه‌سازی، درخشش و ظهور و بروز در دوره جمهوری اسلامی است و برای اینکه جوان‌ها تاریخ خودشان را بدانند، باید هر دوی این صفحات تاریخی محفوظ مانده و با هم مقایسه شوند.

از منظر مقام معظم رهبری، در مقابل جنگ شناختی و تلاش برای یأس‌آفرینی و سیاه‌نمایی واقعیت‌های جامعه به‌ وسیله دشمن، جهادگران عرصه تبیین برای امیدآفرینی مسؤولیت خطیری دارند، لذا مدیران اجرایی باید در گفتار و کردار خود بذر امید در دل مردم کاشته و مسیر جامعه را به سمت نشاط سوق دهند.

لرستان هم بعنوان یک استان استراتژیک با پتانسیل های بالای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی وورزشی همواره در سرنوشت ایران اسلامی ودر شرایط بحرانی با نقش افرینی های تاثیرگذار بازوی قدرتمندی برای دفاع از ارزش های انقلاب در برابر تهاجم های اقتصادی، سیاسی وفرهنگی بوده است.

در این ایام حساس که دولت انقلابی، کار وکرامت با تلاش های آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب وفساد خیز با برنامه ریری شبانه روزی در گشایش اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه اسلامی وسایر ملل در حال نزدیک شدن به شرایط مطلوب است ودر استان ولایت مدار وانقلابی لرستان هم وجود یک استاندار فرهیخته ،بومی ،انقلابی با استراتژیک و برنامه شاهد توسعه استان در بسیاری از پارامترهای شاخص مثبت هستیم شاهد برخی انتقاد ها و نقد های بسیار سطحی وگاها از لسان برخی نیروهای انقلابی نمی تواند در این شرایط حساس که امید آفرینی تنها کلید واژه رسیدن به دروازهای توسعه است جالب ومطلوب استان باشد.

چندی است  چه سهوا و چه عمدا موجی چون سونامی نابودگر توسط برخی با تمام توان و امکانات خویش، سعی در القا و تشکیک افکار عمومی نسبت به عملکرد مسئولان  انقلابی و خدوم استان داشته و با برنامه ریزی های مدون و کاملا هدایت شده تلاش می کنند که مسئولان را ناکارآمد جلوه داده و باصطلاح آنها را زمین گیر کنند.

نتیجه چنین برخوردها و تحلیل های سطحی بهای گزافی است که از ذخیره اعتماد عمومی برداشت شده و ضربات هولناکی است که به بدنه اجتماعی وارد می آورد، طبیعی است که در نهایت مردم دچار یأس و ناامیدی و بی انگیزگی شده و سرخوردگی عمومی بازخورد چنین هجمه های برنامه مندی است.

تغییرات مدیریتی  در استان یکی از حوزه اختیارات و وظیفه قانونی استاندار است  که لازم است تمامی نیروهای سیاسی و اجتماعی به این اختیار قانونی پایبند بوده و از دخالت در امور مدیریت دکتر زیویار واکنش های سهم خواهانه خوداری کنند .

شعار دولت سیزدهم از ابتدا مبارزه با سهم خواهی در تمامی سطوح بود  که همین امر مردم را امیدوار کرد تا با روی کار آمدن دولت انقلابی ، علاوه بر مبارزه با یار کشی های سیاسی در سطوح مختلف به خصوص استانی در سطح استان ها با افزایش اختیارات استانداران به طور جدی با چنین مسائلی مقابله کند .

دکتر فرهاد زیویار در طی دو سالی که سکان‌داری نماینده عالی دولت در لرستان را برعهده گرفته است با وجود تنگناهای مالی، اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده که از مصادیق آن می‌توان تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، خودروسازی فردا، خمیرمایه دورود، طرح نساجی بروجرد، بهسازی و توسعه راه‌ها و تکمیل طرح پل بلیلوند، فاز نخست گاوداری ۶ هزار راسی دلفان، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، طرح استیل کورد، پل ماسور، آسفالت بخشی، از مسیر جاده‌ای ازنا به شازند، طرح کاغذ از سنگ ازنا، ده‌ها پروژه گلخانه‌ای، برگزاری نمایشگاه‌ معرفی توانمندی‌های اقتصادی لرستان و مجتمع‌های پرورش ماهی؛ اشاره کرد.

برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و مشکلاتی که در طول سال‌ها و دهه‌ها تلنبار شده‌ است را نمی‌توان یک روزه برطرف کرد، اما نکته قابل توجه این است که در این راستا نباید یک روز را هم از دست داد.

به هر حال زیویار با متمرکز ساختن توان خود روی مطالباتی که ذکر شد تا کنون نشان داده شرایط استان را به خوبی می‌داند و اگر همین روند ادامه داشته باشد می‌توان به رفع تحقق برخی از مهمترین مطالبات مردم لرستان خوش‌بین بود.

فشار نیروهای موازی در انتخابات و تصمیمات استاندار که به طور حتم ، بیشتر این دخالت ها به دلیل منافع شخصی و منافع استانی در آن لحاظ نمی شود . لطمات زیادی را به استان وارد کرده است که لرستان به دلیل  همین دخالت های بی جا و بی تدبیر در عزل و نصب ها نیز کم آسیب ندیده است .

مقام معظم رهبری در نشست های خود با اقشار مختلف تاکید کردن  دخالت در امور دولت امری ناپسند است  ورود به مسائل اجرایی را آسیب زا بر شمردن و تاکید کردند همه مسئولان نظام باید در حوزه اختیارات قانونی خود فعالیت کنند  تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود و مشکلات استان ها و کشور از پیش رو برداشته شود .

یاداشت :امیر محمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=25115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.