آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
1
انتخابات:

نقطه عطف / تلاش و انتخاب در مسیر درست

  • کد خبر : 25109
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
نقطه عطف / تلاش و انتخاب در مسیر درست
دکتر مسعود شاهوردی _ استاد دانشگاه و تحلیلگر _ گاهی در زندگی پیش می آید که سالها یک مسیری را می‌رویم و یا یک انتخابی را انجام میدهیم ، سالها با شخصی زندگی می‌کنیم، بیشتر از چشمانمان به او اعتماد می‌کنیم، روی یک ایده و باور غلط تعصبی تا سرحد جنون داریم، اما پس از گذر ایام متوجه می‌شویم که همه مسیری و انتخابی را که انجام داده ایم و همه باور و اعتمادمان از بیخ و بُن اشتباه بوده است.

این اشتباهات، این انتخاب‌های درست و نادرست و این تجربه‌های تلخ و شیرین بخشی جدا نشدنی از زندگی هر انسانی است و کلیت حیات فردی و اجتماعی او را تشکیل می دهد و صد البته که زندگی همچنان جاری است .
در کنش‌های اجتماعی، مانند فعالیت و گرایش سیاسی، هم همین است. در این مواقع بهتر آن است که به جای مقصر دانستن دیگران و ناسزاگویی به زمین و زمان، از تک‌تک تجربه ها و خاطرات تاریخی درس بگیریم.
هر کشور توسعه یافته‌ای را که بنگریم همین تجربه‌های تاریخی و همین زمین خوردن‌ها و پا شدن‌های فراوان بوده که در نهایت باعث یافتن مسیر و انتخاب درست شده است. ما ایرانیان هم برای ساختن آینده بهتر چاره‌ای نداریم جز آنکه به جای فحاشی به این و آن و مقصر دانستن دیگران ،انگشت اشاره را به سمت خود بگیریم و به گذشته به مانند تجربه و پلی تاریخی بنگریم و برای ساخت آینده‌ای بهتر و تصمیماتی معقول‌تر از آن بهره بجوییم و انتخابهای مهم زندگی خود را با مطالعه ، تحقیق ،مشاوره ،تحلیل و ارزیابی وبا بصیرت و در مسیر عقلانیت به سرانجام برسانیم .
با احترام _دکتر مسعود شاهوردی
و من یتوکل علی الله فهو حسبه

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=25109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.