آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
1
انتخابات:

خبرنگاران و رسانه ها و انتخابات مجلس؟!؟

  • کد خبر : 25076
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
خبرنگاران و رسانه ها  و انتخابات مجلس؟!؟
یک سوال اساسی از وزارت کشور داریم که کاندیداهای انتخابات مجلس کجا باید خود را معرفی و توانمندی و نگرش و تخصص خود را به مردم عرضه کنند؟ اغلب کاندیداهایی که واقعا صلاحیت و شایستگی دارند و می‌خواهند بر مدار صداقت و راستی و شفافیت عمل کنند اما دکان و مغازه و سالنی برای جمع کردن مردم ندارند واقعا وزارت کشور و استانداری‌ها نباید فضای رقابتی را تا حد امکان عادلانه و منصفانه کنند که همه کاندیداها دیده شوند؟

یک سوال اساسی از وزارت کشور داریم که کاندیداهای انتخابات مجلس کجا باید خود را معرفی و توانمندی و نگرش و تخصص خود را به مردم عرضه کنند؟
اغلب کاندیداهایی که واقعا صلاحیت و شایستگی دارند و می‌خواهند بر مدار صداقت و راستی و شفافیت عمل کنند اما دکان و مغازه و سالنی برای جمع کردن مردم ندارند واقعا وزارت کشور و استانداری‌ها نباید فضای رقابتی را تا حد امکان عادلانه و منصفانه کنند که همه کاندیداها دیده شوند؟
تا وقتی دولت در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و اجرای حقوق شهروندی خود قدمی برندارد؛ متاسفانه مثل گذشته با رقابتی ناعادلانه و نا برابر روبرو خواهیم بود و این ضد شایسته سالاری است.
در این وضعیت می‌توان به خبرنگاران؛ ارباب جراید؛ اصحاب مطبوعات و اهالی رسانه پناه برد ( صد البته آنهایی که قلم و قدم و فکرشان وامدار کسی نیست و تقوای الهی دارند و واقعا بدنبال مصلحت و منفعت عامه هستند ) تا با روشنگری و ایجاد یک فضای اندیشه ورز مبتنی بر انصاف و عقلانیت و عدالت کمک کنند به تنویر افکار عمومی و آگاهی سازی و آموزش و معرفی نخبگان و نهایتا انتخاب اصلح. خبرنگاران و صاحبان پایگاه های خبری و گروه ها و کانالها و صفحات فضای مجازی می‌توانند اولا برای رضای خدا و ثانیا کمک به مردم برای بهترین انتخاب وارد کارزار شده و نقش بنیادین خود را برای جامعه ایفا نمایند.
خواهش ما از خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات که خودم با افتخار همراه و همکار آنان هستم این است که چهار ویژگی را برای کشف و معرفی کاندیداها مد نظر قرار دهند تا ان شاء الله نتیجه منصفانه تری از کار انتخابات بگیریم.
۱- مدرک معتبر تحصیلی
۲ – رشته معتبر و مرتبط تحصیلی.
۳ – سابقه و تجربه مفید و مرتبط کاری.
۴ – این سوال اساسی که هر کاندیدا واقعا با شرایط فوق الذکر بدرد کدام کمیسیون مهم و تخصصی مجلس می‌خورد؟
بدین ترتیب صرف نظر از طایفه بازی و تعصب بیجا و هیجان کاذب می‌توانیم دست به انتخاب اصلح بزنیم. صد البته الکترونیکی کردن انتخابات با ساز و کارهای محکم امنیتی و سخت افزاری و… نیز می‌تواند به انتخاب اصلح کمک کند.
امید است خبرنگاران عزیز و تلاشگر و سنگربانان سالم و صادق و بی ادعای جبهه اطلاع رسانی با شور و شوق و بی‌طرفی وارد ماجرا شده و در تحقق دانایی محوری و حرکت بر مدار عقلانیت نقش سازنده و موثری داشته باشند.
پیشاپیش تقدیر و تشکر فراوان دارم از همه شما خوبان و دوستان جان. اجرکم عندالله.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=25076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.