آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
10
معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد:

هدف از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تقویت روحیه ی نقدپذیری و گفت وگو بین افراد جامعه است.

  • کد خبر : 2471
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
هدف از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تقویت روحیه ی نقدپذیری و گفت وگو بین افراد جامعه است.
🔰حمیدرضا زهره ای معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت:بحث کرسی های آزاد اندیشی،از بحث هایی است که طی سالیان اخیر موردتاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

🔶حمیدرضازهره ای افزود:هدف از این بحث و گفت وگو ها این است که افرادی که مخالف یا موافق یک بحث هستند،بتوانند در یک فضای صمیمی اظهارنظر کنند و این بحث ها داوری شود که سخن برحق کدام است؟!
دانشگاه آزاد اسلامی هم بحمدالله توانسته است دراین حیطه رویکرد فرهنگی ای اتخاذ کند و به همین منظور رقابت کرسی های آزاد اندیشی را در سطح استان ها وکشور با هدف تقویت روحیه نقدپذیری و گفت وگو بین افراد در موضوعات مختلف برگزار کند،که نحوه برگزاری این رقابت ها به اینصورت است که نظام موضوعاتی که توسط خود دانشگاه تهیه شده است در اختیار گروه های رقابت کننده قرار میگیرد؛که بر اساس موضوعی که خودشان انتخاب میکنند،گروه های موافق ومخالف آن بحث مشخص میشوند و داورها بر رقابت بین گروه موافق و مخالف نظارت دارند.
🔶وی بیان کرد:باتوجه به شرایط فعلی جامعه که بحمدالله بیماری کرونا تاحدودی کنترل شده است و آمار روبه نزول است انشاالله امیدواریم که بتوانیم این کرسی های آزاداندیشی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گیری اجتماعی بصورت حضوری برگزار کنیم.
🔶وی در پایان بیان کرد:نتیجه نهایی این رقابت ها به خود دانشگاه و جامعه بستگی دارد؛به هرحال جامعه ی ما نگاه ایده آلی به دانشگاه دارد وتوقع دارد که دانشگاه ها درخیلی از مسائل،پیشرو باشند مخصوصا در بحث های فرهنگی وگفت وگو های اجتماعی؛که این کرسی های آزاد اندیشی به نوعی فتح بابی است که روحیه تحمل سخن مخالف ونقد پذیری درجامعه ی ما نهادینه شود و این رقابت ها ابتکار عملیست که دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا قدم برداشته است و انشاالله شاهد ثمرات کم نظیر آن خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.