آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3
سرهنگ "محسن رشیدی:

۵۰ میلیارد ریال برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان نیاز است

  • کد خبر : 24507
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
۵۰ میلیارد ریال برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان نیاز است
سرهنگ "محسن رشیدی" روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با محوریت تجلیل از دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب ارزش های نظام مقدس است، اظهار کرد:‌ صهیونیست ها هویت و تمدن اسلامی ما را نشانه گرفته اند و در این راستا بناهای تاریخی بسیاری را تاکنون تخریب کرده اند و باید با تلاش های میراث فرهنگی، هویت های ملی ما حفظ شود.

سرهنگ “محسن رشیدی” روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با محوریت تجلیل از دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب ارزش های نظام مقدس است، اظهار کرد:‌ صهیونیست ها هویت و تمدن اسلامی ما را نشانه گرفته اند و در این راستا بناهای تاریخی بسیاری را تاکنون تخریب کرده اند و باید با تلاش های میراث فرهنگی، هویت های ملی ما حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ همیشه در معرض ۲ آسیب فراموشی و تحریف بوده است، عنوان کرد: اگر دفاع مقدس را برای نسل آینده حفظ نکنیم، ممکن است مورد تحریف قرار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن القا می کند هیچ تلاشی در کشور صورت نگرفته است، اضافه کرد: باید با روحیه ایثارگری و جهاد، کمبودها و سختی ها را تبدیل به فرصت کنیم، تجربه دفاع مقدس بهترین الگو برای موفقیت در این مسیر است.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه باید واقعیت های دفاع مقدس نگاشته شود، عنوان کرد: در ساخت موزه دفاع مقدس اگر استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ورود نمی کردند، شاید هنوز آماده نبود، اما باید تلاش کنیم تجهیزات موزه نیز به نحو احسن تامین شود.

وی با اشاره به یادمان های شهدای استان افزود: برای ساخت یادمان ها ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از دولت دریافت و در شهرهای مختلف تاکنون هزینه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان، افزود: ۴۸ موضوع در دفاع مقدس داریم که یک موضوع آن خاطره و رمان است و مابقی موضوعات باقی مانده که کار را سخت تر می کند.

رشیدی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان کار سخت شده اما در استان می توانیم کارهای خوبی صورت دهیم، افزود: یک پنجم شهدای ما دانش آموز و معلم هستند، اما نتوانسته ایم نقش آنها را به خوبی تبیین و به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به حوزه داستان نویسی و کسب مقام سوم داستان و مقام دوم شعر دفاع مقدس، بیان کرد: باید نقش ادارات در دفاع مقدس هم بیان و کتاب هایی در این زمینه نگاشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در حوزه اسناد توانسته ایم ۱۰ هزار سند رسمی را جمع آوری کنیم، افزود: این اسناد در موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهند شد.

سرهنگ رشیدی بیان کرد: همچنین در حوزه تاریخ شفاهی استودیو سپاه در اختیار قرار گرفته و خاطرات رزمندگان و اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جمع آوری خاطرات روحانیت عقب هستیم، افزود: دشمن در حوزه فضای مجازی موج ایجاد می کند و لازم است در فضاد رسانه ای و مجازی با ساخت انیمیشن های مناسب کودکان را به سمت خود جذب کنیم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.