آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
2
اصالت:

مهدی؟ دقیقا کدام مهدی؟

  • کد خبر : 24240
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
مهدی؟ دقیقا کدام مهدی؟
چرا بازیکنان ایرانی اصرار دارند اسم کوچک خود را پشت پیراهن شان بزنند؟

چرا بازیکنان ایرانی اصرار دارند اسم کوچک خود را پشت پیراهن شان بزنند؟
از پشت پیراهن بازیکنان ایرانی اگر بخواهی آنها را شناسایی کنی ، کار سختی است. چند سالی است مد شده اسم کوچک خود را پشت پیراهن می زنند. این رسم از اولین بار از والیبال به فوتبال سرایت کردو نخستین کسی که ان را باب کرد سید محمد موسوی بود که از (( سید) لقبی که بچه های تیم ملی به او داد بودند برای پیراهنش استفاده کرد.حالاچه در تیم ملی و چه استقلال وپرسپولیس بازیکنان با اسم کوچک خود بازی می کنند.طارمی دیگر طارمی وقائدی دیگر قائدی نیست .حال بماند احمد نور الهی و شجاع و محمد نادری و این که محمد پرکاربردترین اسم دنیاست وصدها میلیون نفر به همین اسم وجود دارد.مگر جز این است اسم یک بازیکن برای معرفی وشناسایی او پشت پیراهنش درج می شود؟
زلا تان ابراهیموویج در یک مقطع کوتاه از (( زلاتان)) برای پیراهنش استفاده کرد که پدرش، دلخور شد و از او خواست به نام خانوادگی خود احترام بگذارد. زلاتان که در فوتبال ادعای خدایی داشت فورا تسلیم ش  و از اسمی که می توانست برایش(( برند)) تجاری شود چشم پوشیدو آن نام خانوادگی طولانی وسخت و پرحروف را جایگزین زلا تان کرد.
در فوتبال دنیا تنها کسی که از نام کوچک خود استفاده می کرددله آلی بود ودلیلش اختلاف با پدر خود بود‌
بازیکنان برزیلی هم چون اسم های طولانی و چند قسمتی دارند و اسمشان را یک تریلی هم نمی کشد برای خود لقبی انتخاب می کنند تا بواسطه آن شناخته شوند.
مهدی مهدوی کیا هم از آن دسته بازیکنان بودو با این که هنوز هم جز ۱۱ بازیکن برتر هامبورگ است برای هواداران MEHDIاست بدون انکه نشانی از فامیلی طولانی وده حرفی او نشانی بوده باشد.
البته دیگر دوران افتخار کردن به چیزهایی مثل ریشه اجدادی یا نام خانوادگی سپری شده و در دنیای امروز کسی به چیزی که درانتخاب آن نقشی نداشته افتخار نمی کندو دیگر تولد، زبان ولهجه، رنگ پوست ونژاد……محلی برای فخر فرو ختن به دیگران نیست. اینکه یک نفر در عهد جدیدصرفا به خاطر حفظ شجره خانوادگی اش صاحب فرزتد ذکور شود هم منسوخ شده است…..‌
اما این که بازیکنان ایرانی اصرار زیادی به این موضوع دارند به نظر بنده یک مد و ادای جدید است؛ یادم می آید بزرگی همیشه به بنده می گفت : بزار همه تورا با نام پدرت بشناسند نه بالعکس چون این نشان از هویت وریشه دار بودن توست.با عرض معذرت از پدر ومادرهایی که این اداها را در تنظیم و تاریخ به دنیا آمدن فرزندشان در یک روز رند ‌انجام می دهند اما گویا با شرایط نسل جدید کاملا بی اطلاع هستند……فرشید گله داری

@tolueaflak_lorestan

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.