آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
3

بیانیه جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در استان لرستان و دعوت همگان به وحدت و نادیده گرفتن اختلافات

  • کد خبر : 2417
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
بیانیه جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در استان لرستان و دعوت همگان به وحدت و نادیده گرفتن اختلافات

بسم الله الرحمن الرحیم واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا و الذکروا نعمت الله علیکم. «همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود به یاد آورید» (آل عمران ـ آیه ۱۰۳) مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی این حقیقت را آشکار می‌کند که موتور محرک انقلاب و نظام اسلامی […]

بسم الله الرحمن الرحیم
واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا و الذکروا نعمت الله علیکم.
«همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود به یاد آورید» (آل عمران ـ آیه ۱۰۳)

مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی این حقیقت را آشکار می‌کند که موتور محرک انقلاب و نظام اسلامی در جاده پیشرفت و توسعه کشور و دفاع از انقلاب اسلامی، نیروهای انقلابی بوده‌اند.
روحیه انقلابی‌گری را باید رمز تحول و دال مرکزی گفتمان پیشرفت کشور دانست. شواهد نشان می‌دهد که در طول چهار دهه گذشته نیز تمسک به این روحیه نکته اساسی پیشرفت و موفقیت نظام اسلامی بوده است. آنچنانکه به فرموده مقام معظم رهبری؛ «بعد از رحلت امام (ره) ما هر جا انقلابی عمل کردیم، پیش رفتیم و هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم، این یک واقعیتی است. هر جا انقلابی بودیم، جهادی حرکت کردیم، به روی آن ریل حرکت کردیم، پیش رفتیم؛ هر جا کوتاهی کردیم و غفلت کردیم، عقب ماندیم می‌توانیم برسیم به شرط اینکه انقلابی حرکت کنیم و انقلابی پیش برویم.» (۱۴/۳/۱۳۹۹)
امّا نکته اساسی در روحیه انقلابی، روحیه وحدت و حفظ انسجام است. روحیه انقلابی وقتی مؤثر خواهد بود که اردوگاه انقلابیون از تشتت و اختلاف از درون رنج نبرده و همدلی و هم‌زبانی و وحدت برآن حاکم باشد.
کشور امروز در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با مشکلات عدیده‌ای روبروست مشکلاتی چون، رکود اقتصادی، فساد اقتصادی، رانت خواری، گرانی و تورم، بیکاری، افزایش سن ازدواج، اعتیاد، فقر و محرومیت، تهاجم فرهنگی، شیوع بی‌بندوباری، پدید آمدن نوعی اشرافیت دولتی و شکل‌گیری طبقه‌ای از نوکیسه‌ها با دست‌ااندازی به بیت‌المال و…؛ و اینها معضلاتی نیستند که با تفرق نیروهای انقلابی امکان مرتفع کردن آنها وجود داشته باشد.
آنچه بنظر می‌رسد و باید به آن اذعان داشت این است که حل مشکلات موجود تنها با وحدت همه‌جانبه نیروهای انقلابی در کشور ممکن خواهد بود و این یکی از ضروریاتی است که وحدت نیروهای انقلاب را اولویت و فوریت بخشیده است.
از بهمن سال ۵۷ که طلیعه انقلاب اسلامی با همت آحاد مردم زده شد، بودند گروهی از بدخواهان و کینه‌ورزان که نمی‌خواستند جوانه انقلاب به درختی سترگ بدل شود. عمده‌ترین ابزار اهالی کین برای نیل به این هدف، کاشت بذر اختلاف میان مردم و به تبع آن میان نخبگان انقلابی بود. بارخوانی و بازبینی تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب نیز گواه همین حربه ناصواب است؛ هر چند وجود برخی اختلافات در صف نخبگان و الیت‌های انقلابی، محصول معارضه تراشی‌های دشمن نبودند و برداشت‌ها و تحلیل‌های نابجا و معیوب از شرایط، ریل کشور را بعضاً از مسیر همگرایی به شرایط واگرایی کشانده است.
امروز نیز که کشور در معرض آماج تیرهای بلای دشمنان قدار قرار گرفته، و در آینده ای نزدیک زوزهای مهم و سرنوشت سازی به جهت انتخاب رییس جمهور آینده و حتی انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا را پیش رو خواهیم داشت ، ،حفظ و تحکیم وحدت نیروهای وفادار به گفتمان انقلاب اسلامی لازم می‌نماید.
شاید بتوان گفت مشکلاتی که در بالا درخصوص کشور ذکر گردید با درجه و مراتبی بالاتر و بیشتر برای استان لرستان ظهور و بروز یافته است تا جایی که رتبه اول را در بحث فلاکت که مجموعه‌ای است از مشکلات پیش گفته به خود اختصاص داده و شاید مهمترین علت آن عدم انسجام و یکپارچگی نیروهای انقلابی است تا بتوانند بصورتی مؤثر بحث مطالبه‌گری را از مسئولین استانی و یا حتی کشوری پی‌گیری نمایند .
در همین زمینه شاهد هستیم در طی یک ماه گذشته و شاید بیشتر میان برخی نیروهای منتسب به بدنه جبهه انقلابی، بگو مگوها و اختلافاتی بوجود آمده که برای نیروهای انقلابی و هر کدام از دو طرف این ماجراها که چهره‌هایی ممتاز و ارزشمند در جهت انقلابی‌گری بوده‌اند، امری نادرست و نامیمون به نظر می‌رسد و شاید ریشه در اتفاقات کلان کشوری داشته باشد و یا شاید خدای ناکرده مسائلی سطحی و قابل حل باعث و بانی شکل گیری این اتفاقات گردیده که در هر صورت یقینا موجبات شاد کامی دشمنان نظام و انقلاب را در پی خواهد داشت .
در قالب همین فضاها که البته مسبوق به سابقه هم بوده و بعضاً جبهه انقلاب صدماتی از آن دریافت نموده است. حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای، رهبر انقلاب، در دیدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان از لزوم حفظ انسجام نیروهای انقلابی سخن گفتند و لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور را توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی، وحدت و انسجام آحاد مردم، به‌ویژه در میان نیروهای انقلاب، حمایت واقعی از تولید داخلی و قطع امید کامل از بیگانگان دانستند و فرمودند: اتحاد نیروهای انقلاب بسیار مهم است و اختلاف سلایق افراد با یکدیگر نباید به مخالفت و معارضه منجر شود.
به هر تقدیر، اینجانبان اعضاء شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در استان لرستان، پس از مشاهده و ارزیابی شرایط موجود در کشور و استان و با شناخت و اراداتی که نسبت به طرفین این کشمکش درون جبهه‌ای داریم، و با نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری و نگاه به دیدگاه بزرگانی همچون شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی ،تفرقه موجود و موضع‌گیری‌های فعلی را چه در سطح کشور و چه در سطح استان به صلاح جبهه انقلاب و پیروان واقعی خط رهبری ندانسته و ضمن دعوت همگان به وحدت و انسجام همواره در این مسیر گام برخواهیم داشت. اعتقاد راسخ داریم در پرتو رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه‌مان راه برون رفت از مشکلات فعلی در استان مطالبه‌گری مؤثر از مسئولین با بیان قاطع و زبان لین می‌باشد که زمینه آن تنها در سایه وحدت و برادری بوجود خواهد آمد. شاید لازم باشد اینبار به‌واسطه پروسه‌ای از پایین به بالا با حفظ وحدت و انسجام در میان خود، سران جبهه اصولگرایی را که در قالب دو طیف و دو جبهه و با انشقاق قصد ورود به انتخابات ۱۴۰۰ را دارند که حتماً به مانند سنوات گذشته ضربه آن متوجه جبهه انقلاب خواهد شد را وادار به وحدت نمائیم.

والسّلام علیکم و رحمهًْ الله و برکاته
بهنام گودرزی فرد
دبیر استانی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ـ استان لرستان

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.