آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
4

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان :سهم عمده وقابل توجه آسیب دیدگان اجتماعی لرستان از آموزش های فنی وحرفه ای

  • کد خبر : 24149
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان :سهم عمده وقابل توجه آسیب دیدگان اجتماعی لرستان از آموزش های فنی وحرفه ای

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت :بیشترین جامعه هدف فنی و حرفه‌ای لرستان، آسیب دیدگان اجتماعی هستند. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک ،حشمت‌اله‌ معتمدی در سه‌ شنبه‌های خبری که در محل سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: توانمند کردن افراد برای ورود به بازار کار و به روزرسانی مهارت‌های افرادی که در […]

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت :بیشترین جامعه هدف فنی و حرفه‌ای لرستان، آسیب دیدگان اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک ،حشمت‌اله‌ معتمدی در سه‌ شنبه‌های خبری که در محل سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: توانمند کردن افراد برای ورود به بازار کار و به روزرسانی مهارت‌های افرادی که در بازار مشغول به کار هستند از وظایف اداره کل فنی حرفه‌ای لرستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد لحظه به لحظه تکنولوژی نیاز است افراد در شغلی که دارند مهارت‌های خود را افزایش و به روز رسانی کنند و چنانچه کسی مهارت خود را به روز نکند از این قافله عقب می‌ماند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور ۱۹ جامعه هدف دارد که یکی از این جوامع مناطق مرزی است و علیرغم اینکه لرستان مرزی نیست، ۱۸ جامعه هدف داریم.

این مسئول یادآور شد: بیشترین جامعه هدف را با همپوشانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی طی تفاهم نامه‌ای تحت آموزش‌های خود قرار می‌دهیم.

بیشترین جامعه هدف فنی و حرفه‌ای لرستان، آسیب دیدگان اجتماعی هستند

معتمدی ادامه داد: بیشترین جامعه هدف فنی و حرفه‌ای لرستان، آسیب دیدگان اجتماعی هستند که اکثر آنها در مناطق آسیب دیده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و فنی حرفه‌ای به این مناطق ورود پیدا کرده تا دوره‌های آموزشی مورد تقاضای آنها را برگزار کند.

وی اظهار کرد: همچنین چندین تیم سیار با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مستقر هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان ادامه داد: همچنین با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای برای توانمندسازی افراد معلول امضا کردیم و کارهای مشترکی زیادی را با هم انجام دادیم تا فرد معلول بتواند شغلی را برای خود ایجاد و توانمندسازی صورت گیرد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان تصریح کرد: همچنین در استان پناهندگان و اتباع خارجی را داریم که در اردوگاه ازنا ساکن هستند و این افراد اتباع عراقی هستند که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره اتباع خارجی در استانداری و وزارت کشور وجود دارد همه آنها مورد آموزش فنی حرفه‌ای قرار گرفتند.

معتمدی تصریح کرد: خوشبختانه این آموزش‌ها نتیجه بخش بوده و همه این اتباع خارجی در شهر ازنا و در بخش خصوصی مشغول به کار هستند و توانمندسازی و ارتقای مهارت خانواده آنها را نیز انجام داده‌ایم.

استقبال ۴۰۰۰ دانش‌آموز از مدرسه تابستانه فنی‌وحرفه ای لرستان

وی با بیان اینکه جامعه هدف دیگری داریم که دانش‌آموزان هستند و با مشارکت آموزش و پرورش مدرسه تابستانه برگزار و بیش از ۴ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند، گفت: همچنین طرح تابستانی مهارت یکی دیگر از طرح‌های موفق فنی و حرفه‌ای لرستان بوده که از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با اشاره به اینکه افراد با شرکت در این طرح با مشاغل فنی و حرفه‌ای آشنایی پیدا می‌کنند تا بتوانند بهتر در هدایت تحصیلی خود تصمیم درست بگیرند، تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر دانش‌ آموزان به سمت رشته‌های تجربی برای شرکت در کنکور پزشکی می‌روند و به واسطه نیاز و ظرفیت کشور درصد کمی از آنان در کنکور رشته پزشکی پذیرش می‌شوند و متاسفانه عده زیادی از آنها پشت کنکور می‌مانند و این باعث می‌شود که سرخورده و آسیب دیده  و به عنوان یک تهدید اجتماعی مطرح شوند.

معتمدی بیان کرد: چنانچه قبل از هدایت تحصیلی این افراد با مهارت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آشنا شوند می‌توانند استعداد و علایق خود را شناسایی و براساس آن علایق و استعدادها رشته مورد نظر خود را انتخاب و به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

وی گفت: متاسفانه هم‌اکنون ذائقه مردم تغییر کرده و در جامعه کمتر کسی را داریم که به سمت کارهای یدی و فنی برود، در حالیکه بازار کار مهارت‌های فنی همیشه وجود دارد و این افراد بیکار نمی‌مانند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.