آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ 27 ذو الحجة 1445 Wednesday, 3 July , 2024
5
انتخابات:

هشدار جدی به مردم شریف بروجرد و اشترینان ؟!؟

  • کد خبر : 24127
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
مطابق مندرجات فرم شماره 31 و آگهی نامه نتیجه انتخابات شورای شهر دوره ششم صادره توسط فرمانداری محترم بروجرد به شماره : ش - 6 - 1325895 مورخ 29 خرداد 1400 آرای تعداد 145 نفر کاندیدای واجد شرایط و شرکت کننده در انتخابات شورای شهر بروجرد درج شده است. در این نامه تعداد رأی نفر اول بنام آقای محمد پاپی نژاد فرزند علی ؛ 8514 رأی و تعداد رأی نفر آخر ( نفر 145) ؛ بنام آقای محمد گیوی فرزند قدرت الله ؛ 43 رأی میباشد که نشان از شکاف عمیق و فاصله معناداری میان آراء کاندیداها میباشد که متاسفانه در هیچ نهاد یا ارگانی مورد آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل جامعه شناسانه ای قرار نگرفته است.

مطابق مندرجات فرم شماره ۳۱ و آگهی نامه نتیجه انتخابات شورای شهر دوره ششم صادره توسط فرمانداری محترم بروجرد به شماره : ش – ۶ – ۱۳۲۵۸۹۵ مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ آرای تعداد ۱۴۵ نفر کاندیدای واجد شرایط و شرکت کننده در انتخابات شورای شهر بروجرد درج شده است. در این نامه تعداد رأی نفر اول بنام آقای محمد پاپی نژاد فرزند علی ؛ ۸۵۱۴ رأی و تعداد رأی نفر آخر ( نفر ۱۴۵) ؛ بنام آقای محمد گیوی فرزند قدرت الله ؛ ۴۳ رأی میباشد که نشان از شکاف عمیق و فاصله معناداری میان آراء کاندیداها میباشد که متاسفانه در هیچ نهاد یا ارگانی مورد آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل جامعه شناسانه ای قرار نگرفته است. ؟!؟. جالب است که در انتخابات شورای شهر دوره ششم ؛ تعداد ۲۳ نفر کمتر از ۲۰۰ رأی و تعداد ۵۴ نفر یعنی تقریبا یک سوم شرکت کنندگان کمتر از ۵۰۰ رأی داشته اند. به عبارت ساده تر ؛ از میان ۱۴۵ نفر؛ بیش از ۱۰۰ نفر فقط باعث ریزش رأی و خرد شدن آراء انتخابات شده اند که اگر اینها بطور هوشمندانه و در جهت مصلحت عامه به نفع افراد شایسته و لایق و متخصص امر کناره گیری کرده یا انصراف می‌دادند ؛ چه بسا ترکیب شورای شهر می‌توانست به صورت دیگری رقم بخورد که خود جای بسی تفکر و تأمل دارد. از شواهد برمیاد که این وضعیت بسیار نگران کننده قرار است انگار به صورت حادتری در بروجرد برای انتخابات مجلس دوازدهم اتفاق افتد که قرار است یازدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار شود و مطابق آمار؛ تعداد ۲۱۹ نفر ( ۲۲۰ نفر) کاندیدا برای بروجرد و اشترینان پیش ثبت نام کرده اند که گر چه ظاهر امر زیبا و خوشایند و حاکی از احساس تکلیف شهروندان و دلسوزان است ؛ اما فی نفسه به نظر می‌رسد که برای بروجرد اصلا به صرفه و صلاح نیست و بطور جدی اگر این ۲۲۰ نفر ( ۲۱۹ نفر) نخواهند که به نفع افراد واقعا تاثیر گذار و اصلح کنار بروند ؛ چه بسا ؛ نتیجه بسیار ناخوشایندتری نسبت به انتخابات شورای شهر رقم خواهد خورد زیرا اگر از بین این ۲۲۰ نفر ۱۵۰ نفر هم مورد تایید نهایی قرار بگیرند؛ قطعا با خرد شدن بیشتر و نگران کننده تر آراء روبرو خواهیم شد که به هیچ وجه نه زیبنده شهر و نه اقدام بر اساس منطق و عقلانیت است. اگر از این ۲۲۰ نفر شهروند عزیز و گرامی و ارجمند و فرهیخته حداقل ۲۰۰ نفر بعد گرفتن تایید صلاحیت‌ها کناره گیری نمایند ؛ قطعا نتیجه امر مقرون به مصلحت و انصاف و عدالت بیشتری خواهد بود.
قصد ما فقط آگاهی بخشی و دانایی محوری است.
امید است به این یادداشت ؛ دقیق و عمیق نگریسته شود ؛ چرا که رشد و توسعه پایدار فقط در سایه خرد ورزی و عقلانیت و دوری از هیجان کاذب و تعصب بیجا امکان پذیر است.

حسن خسروی.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.