آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024
8

بروجرد و سرنوشت شورای شهر دوره ششم

  • کد خبر : 2411
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
بروجرد و سرنوشت شورای شهر دوره ششم

با آنکه شهر بروجرد ، این کانون فرهنگ و ادب و هنر و فقاهت ، در ظاهر دو نفر نماینده مجلس به اصطلاح اصولگرا دارد اما رفتار و کردار این دو نماینده عزیز و زحمتکش ، تاکنون باعث نشده که از آشیانه اتحاد و یکدلی مبتنی بر اصولگرایی “” دود سفید “” بیرون بیاید . […]

با آنکه شهر بروجرد ، این کانون فرهنگ و ادب و هنر و فقاهت ، در ظاهر دو نفر نماینده مجلس به اصطلاح اصولگرا دارد اما رفتار و کردار این دو نماینده عزیز و زحمتکش ، تاکنون باعث نشده که از آشیانه اتحاد و یکدلی مبتنی بر اصولگرایی “” دود سفید “” بیرون بیاید .

قطعا این دو نماینده بزرگوار و تلاشگر ، برای شورای شهر دوره ششم نیز بینظر نیستند . با رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلبان و جناب آقای هادی مقدسی و… در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ، احتمالا این عزیزان نیز بیکار ننشسته و خواستار نقش آفرینی در انتخابات شورای شهر خواهند بود .

با این اوصاف ، انتخابات شورای شهر آینده بروجرد بسیار شکننده ، حساس ، عجیب و شاید منحصر بفرد خواهد شد چرا که احتمالا دو نماینده مجلس هر کدام یک لیست جدا برای شورای شهر ارایه خواهند داد یا حمایت خواهند کرد که برآیند آن صد در صد به ضرر شهر بروجرد میباشد . دیگر آنکه افرادی که در انتخابات مجلس در بروجرد خود را وزن کشی کردند و رای نیاوردند ، اکنون بعضا خیز گرفته اند برای شورای شهر که این امر هم باعث شکسته شدن و خرد شدن آراء منتخبان خواهد شد که باز هم زیبنده بروجرد نیست . عدم موفقیت شورای شهر پنجم بروجرد بدلیل دو دستگی و مرزبندی های حزبی و گروهی و… ، دستگیری برخی افراد ، نحوه تعامل با شهرداری ، ضعف در ارتباط موثر با مردم و نهادهای مدنی و اداری و… همگی یک دلسردی یا بیتفاوتی عمومی را باعث شده که لازم است واقعا از سوی بزرگان شهر برای آن چاره ای اندیشیده شود .

چهار نکته قابل توجه است . اولا به نظر میرسد امام جمعه محترم و فرماندار گرانقدر همچون گذشته میبایست نقش محوری و هدایت گرانه پررنگ تری در این خصوص ایفا کرده و ثانیا ائمه محترم جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج و… کار آموزشی و انگیزشی لازم در جهت روشنگری و افزایش سطح مشارکت مردمی در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی را سرلوحه کارهای آتی خود قرار داده و ثالثا به رسانه ها و اصحاب مطبوعات و فعالان دلسوز فضای مجازی اهمیت و میدان لازم برای نقش آفرینی سازنده داده شده و رابعا ، دو نماینده شریف و عزیزمان در جهت رضای خدا و صلاح مردم فرهیخته بروجرد فقط از یک لیست متعهد و متخصص هماهنگ حمایت نمایند .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید .

حسن خسروی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران

 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.