آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024
1
گفتگو:

گفتگو با بانوی لرستانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و حائز رتبه نخست ۲۷مین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت

  • کد خبر : 23201
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
گفتگو با بانوی لرستانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و حائز رتبه نخست ۲۷مین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت
دکتر مرضیه عربان در گفتگو با خبرگزاری مفدا اهواز درخصوص نحوه آشنایی و شرکت در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در اردیبهشت 1402 اختتامیه آن برگزار شده بود، گفت:

دکتر مرضیه عربان در گفتگو با خبرگزاری مفدا اهواز درخصوص نحوه آشنایی و شرکت در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در اردیبهشت ۱۴۰۲ اختتامیه آن برگزار شده بود، گفت: بنده از طریق بنرهای اطلاع‌رسانی اداره قرآنی دانشگاه متوجه برگزاری این جشنواره شدم و با توجه به علاقه‌مندی که در خود سراغ داشتم در بخش آوایی- رشته آیین سخنوری شرکت کردم و به لطف خداوند بعد از کسب رتبه یک دانشگاهی وارد مرحله کشوری شده و در سطح کشور نیز توانستم رتبه اول را بدست بیاورم.

دکتر عربان با اشاره به تاثیر جشنواره‌های فرهنگی-هنری در جامعه، بیان داشت: هنر جلادهنده روح آدمی است ولی متاسفانه در کشور ما اقبال عمومی به سمت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی-هنری بسیار پایین‌تر از فعالیت‌های پژوهشی و بعضا آموزشی است درصورتی که توجه به بخش فرهنگی بسیار مورد نیاز جامعه است و با ارتقاء فرهنگ می‌توانیم در یک محیط سالم به کار و فعالیت سازنده و مفید بپردازیم.

وی افزود: مشارکت در این جشنواره باعث رشد فرهنگی و اجتماعی فرد و به مرور در جامعه خواهد شد، مثلا بنده با حضور در این جشنواره با ایده‌های جدید در بخش آوایی و افرادی با علایق و توانایی‌های مشترک در سطح کشور آشنا شدم و می‌توانم بگویم تاثیر فرهنگی و اجتماعی بسزایی برایم داشته است و این رشد و ارتقا صدرصد در کیفیت کار بنده که یک عضو هیئت علمی هستم و وظیفه آموزش و پرورش نسل جوان را برعهده دارم، به جد تاثیرگذار خواهد بود.

عربان با دعوت از سایر اعضای هیئت علمی و دانشجویان جهت شرکت در این جشنواره و سایر جشنواره‌های فرهنگی-هنری، اعلام کرد: دانشگاهیان عزیز می‌توانند با مطالعه و نگاه نقادانه، تولید محتوی و شناسایی و کشف توانمندی‌ها و استعدادهای خود در بخش‌های مختلف این جشنواره‌ها شرکت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی درخصوص نحوه ارزیابی بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله دانشگاهی جشنواره حضوری بوده و در این بخش آثار به صورت ویدیو ضبط و جهت داوری نهایی به وزارتخانه ارسال شدند و از ابعاد مختلفی مانند فن بیان، پیکربندی کلام، تن صدا، محتوای تولیدی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، زبان بدن و… مورد بررسی قرار گرفتند.

این عضو هیئت علمی درخصوص روش‌های کسب توانایی هنر و فن بیان خود گفت: برخی ویژگی های آدمی موروثی و هدیه‌ای از جانب خداوند هستند، همچنین وجود جو حمایتی و فرهنگی در خانواده و اهل مطالعه بودن خانواده و بویژه مادرم(از کودکی بیاد دارم که مادرم تا مطالعه نمی‌کردند، خواب شان نمی‌برد) و حمایت‌های پدرم فرهنگ مطالعه، گفتگو و تبادل نظر سازنده در من تقویت شد. همچنین در دوران تحصیل نیز آشنایی با اساتید گرانقدر و صاحب علم، فرهنگ و هنری همچون پروفسور علی منتظری(رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی تهران) باعث تقویت فن بیان بنده شد. بعلاوه اینکه از همان کودکی به معلمی و تدریس علاقه‌مند بودم و هیچ نوع دوره آموزشی به‌صورت تخصصی دریافت نکردم.

وی در خصوص بخشی از موضوع سخنرانی خود با عنوان اخلاق حرفه‌ای اظهار کرد: از آنجایی‌که بسیاری از نیازهای انسان وابسته به کار و فناوری است، اخلاق حرفه‌ای زیربنای اصول کاری به شمار می‌رود. این مهم طی دهه‌های اخیر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی به طور گسترده‌ای مطرح شده و می‌تواند راه را برای رشد و ترقی سازمان‌ها باز کند.

عربان تأکید کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها مصداقی از مقدم داشتن حق دیگران است. در پرتو اخلاق است که می‌توانیم رنگ خدایی به امور و کارها بزنیم. در آموزه‌های فرهنگی و اسلام مواردی است که سازمان می تواند با کمک آن، زمینه رشد اخلاق فرد را فراهم کند، چون اخلاق مسئله‌ای زیربنایی است. هدف سازمان‌ها باید پروش انسان‌هایی باشد که با با اخلاق و خلاقیت لازم، با مشکلات روبرو شده و به حل آنها بپردازند. یکی از شرایط لازم برای پدیدار شدن افکار نو، وجود آرامش در سازمان است؛ با افزایش سپرده‌گذاری‌های اخلاقی می‌توان شرایط را برای شکل‌گیری یک محیط آرام فراهم کرد و به اهداف سازمان نزدیک‌تر شد.

عربان خاطرنشان کرد: به واسطه این توانایی که خداوند در وجودم گذاشته، توانستم با صداوسیما نیز همکاری کنم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.