آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024
3

آداب بالای سکوی قهرمانی رفتن

  • کد خبر : 23109
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
آداب بالای سکوی قهرمانی رفتن
ایران عزیز ما سرشار از توانمندیهای فردی و استعدادهای ناب و بینظیر ورزشی بوده و  کسب عنوان قهرمانی در بسیاری از رشته ها هیچ گاه برایمان دور از دسترس نبوده است  . نکته مهمی که اغلب در میادین ورزشی رعایت نمیشود ،

، همانا انجام آداب صحیح و اصول تشریفاتی نظیر نحوه بالا رفتن بر روی سکوی قهرمانی میباشد . رعایت نکات ذیل در این خصوص توصیه میشود :
۱ – هنگامی که بلندگو و سیستم صوتی نام شما را اعلام میکند ، با بالا بردن دستهای خود و تکان دادن آنها به سمت تماشاچیان و ابراز شادی و خوشحالی به سمت آنها ، ابتدا اگر مربی تان نزدیک شماست از او تشکر نموده و کسب اجازه کرده و سپس اگر نفر اول آن مسابقه هستید بدون آنکه بدوید ، از روی سکوی شماره ۲ خود را به بالای سکوی قهرمانی برسانید .
۲ – بر روی سکوی قهرمانی با دست زدن ( کف زدن ) به سمت مربیان و سایر هم تیمی ها و تماشاگران ، شور و شوق سالن و محل برگزاری را بیشتر و گرمتر کنید . چرا که رسانه های خبری در حال ثبت و ضبط این لحظات هستند .
۳ – روی سکو ، نگاهی به سر و وضع خود کنید که جایی از پوشش و لباس شما ایراد نداشته باشد . عکسهای این مرحله ماندگار خواهد بود و ممکن است بعضا سوژه ساز شوند .
۴ – روی سکوی قهرمانی ، صاف و باصلابت و سرزنده باشید و سعی کنید حرکات اضافه و خارج از عرف نداشته باشید و لبخند بزنید . به همه اطراف دقیق نگاه کنید شاید در میان تماشاچیان ، کسی پیامی برای شما داشته یا چیزی روی پارچه و مقوا برای شما نوشته باشد . از او تشکر کنید .
۵ – وقتی که شخص مدال دهنده به سمت شما میاید ، به قدری خم شوید که او برای انداختن  و قراردادن مدال در گردن شما دچار مشکل نشود . اگر آن فرد نامحرم است ، مراقب باشید که قوانین و مقررات کشورتان را بدرستی رعایت کنید ( دست ندهید و روبوسی نکنید ). سعی شود چند جمله مودبانه و محترمانه به زبان کشور برگزار کننده مسابقات قبلا یاد بگیرید و تمرین کنید . اگر مدیران کشور میزبان برای اهدای مدال شما در مراسم حاضر باشند ، بکار بردن جملات مودبانه و محبت آمیز به زبان آنها باعث مهر و محبت و تقویت دوستی ها میشود . این خود نیز نشان دهنده هوشمندی ورزشکاران میباشد که چگونه فرهنگ و تمدن والای خود را به جهانیان منتقل نمایند .
۶ – وقتی که مدال به گردن شما انداخته شد ، اگر مدیران مربوطه فرهنگ نزدیک به شما دارند دو دستی ،  دست به سینه شده و اینگونه ابراز ارادت نمایید . در غیر این صورت میتوانید دوکف دو دست خود را به هم چسبانده و تا نزدیکی بینی بالا آورده و شبیه احترام ژاپنی ها یا هندی ها ، بدین ترتیب مراتب تشکر وقدردانی خود را اعلام کنید .
۷ – هنگام بالا رفتن پرچم کشورمان و پخش سرود ملی ، با قرار دادن دست خود بر روی سینه ،  حس وطن دوستی و عشق به میهن را با سر بالا و سینه ستبر به نمایش بگذارید .
۸ – هنگامی که هر سه برنده مدالهای خود را دریافت کردند ، از آنها دعوت کنید در کنار شما قرار گرفته و دست در دست هم و بالابردن دستهای یکدیگر ، حس نوعدوستی و احترام و مهربانی را به اشتراک گذاشته و شادیهای خود را قسمت کنیم .
۹ – قبل از پایین آمدن از روی سکوی قهرمانی از مربی و کادر فنی تیم خود و… دعوت کنید در کنار شما قرار گرفته و به نشانه تشکر از زحمات آنها با هم عکس یادگاری بگیرید .
۱۰ – برای پایین آمدن از سکو ابتدا اجازه دهید نفر سوم و دوم پایین رفته و سپس شما از روی همان سکوی دوم به پایین بیایید و دوباره  مدال و گل و… خود را به طرف تماشاچیان گرفته و به صورت نمادین آنها را به تماشاچیان هدیه دهید و با خم شدن به طرف آنها از حمایتها و حضور و تشویقهایشان تشکر کنید .
۱۱ – در صورتیکه خبرنگاران جهت مصاحبه و تهیه گزارش به طرف شما آمدند ، سعی کنید با نام و یاد خدا و تشکر از خداوند متعال ، کاملا سازمان یافته و مرتب و حساب شده و بدور از هرگونه هیجان کاذب سخن بگویید . هرگز از نحوه اسکان و پذیرایی و نوع غذا و سختی پرواز و… سخن نگویید . این مرحله بسیار سخت و حساس است . باید کاملا مراقب باشید حرفها و نکته هایی گفته نشود که مورد سوء برداشت و سوء استفاده قرارگیرند . سخنانی که باعث تفرقه و دلخوری و کدورت میشوند و جنبه خصومت و ناراحتی شخصی دارد را مطرح نکنید . بلکه سعی کنید نقاط قوت و ضعف حریفان و خودتان را بیان کرده و اینکه در تلاش خواهید بود تا در مسابقات و صحنه های رقابتی بعدی درخشش بیشتر و مستمری داشته باشید .

حسن خسروی.  

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.