آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
1

لزوم تبدیل خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی

  • کد خبر : 22461
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
لزوم تبدیل خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی
متاسفانه توجه بی حساب و کتاب به خودروسازان داخلی آنها را موجوداتی بسیار خودخواه؛ منفعت طلب؛ سیری ناپذیر؛ فرصت طلب؛ لوس و زیاده خواه بار آورده است؟!؟. نتیجه این توجه زیاد به خودروسازان داخلی نه تنها منجر به صادرات محصولات در حد قابل دفاع نشده بلکه برای مصرف کننده داخلی نیز چیزی جز خسارت و عدم رضایت در بر نداشته است. کارنامه مردودی خودروسازان داخلی پس از حدود پنجاه سال فعالیت مونتاژ و تولید و...

متاسفانه توجه بی حساب و کتاب به خودروسازان داخلی آنها را موجوداتی بسیار خودخواه؛ منفعت طلب؛ سیری ناپذیر؛ فرصت طلب؛ لوس و زیاده خواه بار آورده است؟!؟. نتیجه این توجه زیاد به خودروسازان داخلی نه تنها منجر به صادرات محصولات در حد قابل دفاع نشده بلکه برای مصرف کننده داخلی نیز چیزی جز خسارت و عدم رضایت در بر نداشته است. کارنامه مردودی خودروسازان داخلی پس از حدود پنجاه سال فعالیت مونتاژ و تولید و… نشان داده که اگر قرار بود خودروسازان داخلی چیزی شوند تا بحال شده بودند؟!؟ شاهد این ادعا آن است که خودرو سازان داخلی حتی در این مدت نتوانسته اند به هر دلیل ؛ حتی چند دستگاه خودرو به اروپا و آمریکا صادر کنند و همواره با انحصارگری و زور و تحمیل؛ مردم و مصرف کننده مظلوم را در آنچنان تنگنایی قرار داده اند که الا و بالله مردم ناگزیر به استفاده از خودروهای گران بی‌کیفیت داخلی بوده و هستند. این بازار مکاره باعث شده تا همواره خودرو سازان به اشکال مختلف مردم را مورد ظلم و ستم قرار دهند. آنان بعضا با ارعاب و تهدید و گل آلود کردن فضای عمومی جامعه به گونه ای ظاهر شده اند که اگر ما را حمایت نکنید چنین و چنان میکنیم و… در این آشفته بازار انحصاری ؛ تنها بازنده میدان ؛ مشتری و مصرف کننده است که اولا آرزوی سوار شدن بر ماشینی راحت و شیک و ارزان و باکیفیت را بر دلش گذاشته ایم و ثانیا هر وقت و به هر شکل و به هر مدل؛ مصرف کننده داخلی را اسیر و دنباله رو و بله قربان گوی خود کرده ایم که هیچ قدرت انتخاب و راه چاره ای ندارد. به نظر می‌رسد پس از پنجاه سال تجربه ناموفق خودروسازی؛ شاید بد نباشد کلا بساط خودرو سازی را جمع کرده و اجازه دهیم با ماشینهای روز و ارزان و باکیفیت دنیا مردم و خیابان‌ها و اقتصاد ما یک نفس راحتی بکشد. تصور کنید مثلا در خیابان‌های تهران بجای قیافه گریه آور انواع پراید و سمند و پژو و تیبا و ال نود و…؛ انواع ماشینهای اتوماتیک شاسی بلند زیبا و قشنگ و راحت با حقوق و عوارض گمرکی بسیار پایین در خیابان‌ها تردد کنند که قطعا آمار حوادث و تصادفات بسیار کاهش یافته؛ خیابان‌ها زیبا و آرامش بصری شگفت انگیزی نصیب راننده ها و بینندگان می‌شود ؛ ضمن آنکه مصرف سوخت بسیار کاهش یافته و همه جوره کمک به جامعه و اقتصاد ملی و انواع صرفه جویی ها محقق می‌گردد که رضایت همگانی حاصل و تصور کنید چه روزگار خوشی می‌شود؟!؟
رفتار انحصاری و خود خواهانه خودرو سازان داخلی سبب شده تا مردم مظلوم؛ به خودرو به چشم یک کالای سرمایه ای نگاه کنند در حالیکه خودرو کالای مصرفی است و باید پس از سه سال یا پنج سال از گردونه حمل و نقل و عبور و مرور حذف شوند تا مردم همواره از بهترین و به روز ترین خودروهای دنیا استفاده کنند. وای بر کسانی که از حیث استفاده از خودرو ؛ نمی‌گذارند و نمی‌خواهند مردم در رفاه و آسایش و ایمنی و راحتی باشند؟!؟ برچیده شدن خودروسازان داخلی و بازخریدکردن کارکنان آنها با بهترین شرایط حمایتی یک بار برای همیشه به این آشفته بازار که فقط دلالی و واسطه گری و اعصاب خورد کنی را باعث شده ؛ پایان داده و خودرو را از کالایی سرمایه ای به کالایی مصرفی تبدیل میکنیم که خیر دنیا و آخرت در آن است.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.