آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
2
هفته معلم‌ و کارگر:

کارگران و معلمان را دریابید

  • کد خبر : 22448
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
کارگران و معلمان را دریابید
این هفته مناسبت‏های زیادی دارد، هر کدام از آنها برای ما ارزشمند و قابل احترام هستند، نامگذاری هر یک از این روزها بر اساس تعالی آن روز بوده است. مثل نهم اردیبهشت که هفته سلامت شروع شده است. سلامت یکی از نعمت‏های مجهول خداوند است، تا به آن دچار نشوید قدر آن را نمی‏دانید در قانون اساسی هم آمده که درمان در کشور رایگان است

این هفته مناسبت‏های زیادی دارد، هر کدام از آنها برای ما ارزشمند و قابل احترام هستند، نامگذاری هر یک از این روزها بر اساس تعالی آن روز بوده است. مثل نهم اردیبهشت که هفته سلامت شروع شده است. سلامت یکی از نعمت‏های مجهول خداوند است، تا به آن دچار نشوید قدر آن را نمی‏دانید در قانون اساسی هم آمده که درمان در کشور رایگان است اما
این روزها مردم دعا می‏کنند و از خدا می‏خواهند بیمار نشوند چرا که هزینه‏های درمان چنان سنگین و کمرشکن است که خیلی از مردم قید درمان را می‏زنند و با همان بیماری می‏سازند و دردها را به جان می‏خرند، متاسفانه تاکنون چاره‎ای اندیشیده نشده امیدوارم دولت وفادار به قانون اساسی باشد و درمان را در همه مراکز درمانی بویژه بخش خصوصی رایگان کند تا مردم با فراغ بال به درمان خود بپردازند.

۱۰اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، زمانی هجمه‏های بین‏المللی علیه این خلیج پارسی اوج گرفت و نقشه‏های جعلی به نام خلیج عربی چاپ و منتشر شد تا از این طریق بتوانند نام آن را تغییر دهند اما حمایت‏های بی‏شمار مردم ایران چه در داخل و چه خارج، از خلیج فارس و حساسیت‏های آن زمان اقتضا کرد تا در مقابل دشمنان روزی به نام خلیج فارس در تقویم کشور ثبت گردد و چنین شد که دهم اردیبهشت در تقویم کشورمان روز خلیج فارس نام گرفت.

یک روز پس از آن روز جهانی کار و کارگر است و مسئولان و دست اندرکاران یازدهم اردیبهشت را گرامی می‎دارند به موازات گرامی‏داشت این روز اما کارگران در ایران حال و روز خوشی ندارند در کشوری که تورم و گرانی نفس آدم‎ها را گرفته‏، کارگر دیگر نای نفس کشیدن و زندگی کردن ندارد. وقتی خط فقر بالای ۲۰ میلیون تومان است و کارگران دستمزدشان از ۲میلیون تا ۷ میلیون تومان است خلاء ۱۰ تا ۱۲ میلیونی بین درآمد و هزینه‏ها چگونه پر خواهد شد. خلاصه آن که کارگران در ایران امیدی به زندگی ندارند چرا همین دست مزدهای حداقلی هم با ماه‏ها تاخیر پرداخت می‎شود.

دوازدهم اردیبهشت روز شهادت استاد مرتضی مطهری است و روز معلم نامگذاری شده است. بدون شک هیچ شغل و مرتبه‏ای بالاتر و والاتر از معلمی نیست.
در همه کشورها معلم جایگاه ویژه‎ای دارد آینده گهر مملکتی در دست معلمان است آنها هستند که به کودکان آموزش درست زندگی کردن می‏دهند درس اخلاق می‏دهند و در کنار باسواد کردن، آنها را انسان می‏سازند تا فردا روزی کشورشان را آباد کنند. حقیقتا معلمان بیش از هر قشر دیگری به گردن جامعه حق دارند معلمان پدران و مادران معنوی و دوم دانش‏آموزان هستند مثل کارگران که حال و روز خوشی ندارند، معلمان هم درگیر مشکلات ریز و درشتی هستند که خیلی از آنها برای تامین مایحتاج زندگی و چرخاندن چرخ زندگی‏شان به مشاغل دور از شان معلمی روی آورده‏اند و با جان کندن در پی زندگی کردن هستند متاسفانه مسوولان هیچ راهکاری برای خروج اقشار مردم به ویژه معلمان از بحران‏های گرفتار در آن ندارند به طوری که در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ و در آغاز سال ۱۴۰۲حقوق معلمان طی چندمرحله واریز و موجب ناراحتی معلمان و خانواده‏های‏شان شد. در اینجا جادارد از معلم عزیزم شادروان عباس میرزایی مقدم که حق زیادی بر گردن آموزش و پرورش لرستان دارد به نیکی یاد کنم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.