آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
2
مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد:

استقبال مسافران از پروازهای فرودگاه خرم آباد ۶ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 22414
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
استقبال مسافران از پروازهای فرودگاه خرم آباد ۶ درصد افزایش یافت
مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد گفت: با وجود کاهش پروازهای این فرودگاه در سال گذشته اما تعداد مسافران جابجا شده از طریق این فرودگاه ۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد گفت: با وجود کاهش پروازهای این فرودگاه در سال گذشته اما تعداد مسافران جابجا شده از طریق این فرودگاه ۶ درصد افزایش یافته است.

“علی کاملی” روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته در مجموع ۶۵۹ پرواز نشست و برخاست معادل یکهزار و ۳۱۸ سورتی توسط فرودگاه خرم آباد صورت گرفت و ۴۸ هزار و ۱۶۲ مسافر از این طریق جابجا شد.

وی تعداد مسافرین جابجا شده از طریق فرودگاه خرم آباد در سال ۱۴۰۰ را ۴۵ هزار و ۴۳۳ نفر برشمرد و تصریح کرد:‌ تعداد نشست و برخاست هواپیما طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۲۶ درصد کاهش یافت اما استقبال مردم از پروازها بیشتر شده است.

به گفته وی پروازهای فرودگاه خرم آباد در سال گذشته توسط شرکت های هواپیمایی ماهان و ایران ایر انجام شد که با توجه به کمبود ناوگان ایران ایر در مقاطعی از سال، پروازهای پذیرش شده این شرکت در فرودگاه خرم آباد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشت.

کاملی همچنین با اشاره به افزایش هشت درصدی حمل بار از طریق پروازهای فرودگاه خرم آباد گفت: پارسال ۲۹۶ هزار و ۷۰۴ کیلوگرم بار از این طریق جابجا شده که نسبت به ۲۷۵ هزار و ۹۷۶ کیلوگرم بار جابجا شده در سال قبل از آن، هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: فرودگاه خرم آباد بر اساس مندرجات منتشر شده در نشریه هوانوردی جهانی، آمادگی ارایه سرویس های هوانوردی و فرودگاهی را بر اساس درخواست شرکت ها دارد.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در خصوص برقراری پرواز عتبات از این فرودگاه نیز افزود:‌ طرح بهسازی و توسعه زیرساخت های فرودگاهی خرم آباد به ارزش روز ۴۰۰ میلیارد تومان طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است و مشکلی برای برقراری پرواز عتبات وجود ندارد اما نیاز به چارتر کننده و استقبال آژانس های بخش خصوصی دارد که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

گفتنی است فرودگاه خرم آباد با وجود زیرساخت های نوین و به روز، تنها در مسیر تهران پرواز دارد و پارسال در مقاطع کوتاهی پرواز مشهد برقرار و به دلیل آنچه عدم استقبال مسافران عنوان شد، لغو گردید.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.