آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
4

نظارت حلقه مفقوده ستاد تنظیم بازاردر لرستان/ عملکرد نامطلوب سازمان جهاد کشاورزی،شبکه تعاون روستایی در توزیع میوه شب عید/ آقای ابراهیمی آغور بخیر

  • کد خبر : 21492
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
نظارت حلقه مفقوده  ستاد تنظیم بازاردر لرستان/ عملکرد نامطلوب سازمان جهاد کشاورزی،شبکه تعاون روستایی در توزیع میوه شب عید/ آقای ابراهیمی آغور بخیر

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ سالی که با حوادث تلخ وشیرین درحال جلوس وانتهای آن هستیم و با توجه به  وضعیت وخیم و اورژانسی ناشی از فشارهای اقتصادی تحریم های ظالمانه استکبار جهانی این روزهای ایران اسلامی و بالطبع استان لرستان و نزدیک شدن به عید نوروز ولزوم نظارت جدی و وافی به بازار از […]

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ سالی که با حوادث تلخ وشیرین درحال جلوس وانتهای آن هستیم و با توجه به  وضعیت وخیم و اورژانسی ناشی از فشارهای اقتصادی تحریم های ظالمانه استکبار جهانی این روزهای ایران اسلامی و بالطبع استان لرستان و نزدیک شدن به عید نوروز ولزوم نظارت جدی و وافی به بازار از جمله خرید اجناس ضروری و تأمین اقلام اساسی مواد غذایی ، میوه  و …. با توجه به فشارهای اقتصادی و نوسانات بازار، مسئولان از روزمرگی و بی مبالاتی اجتناب کنند و با متخلین و گرانفروشان به شدت برخورد شود و گرانفروشان و محتکرین را به مراجع قضایی معرفی و از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش خودداری کنند زیرا عملکرد ضعیف مسئولان، ظلم مضاعف به مردم و تضییع حق الناس است وگرانفروشی یک دزدی آشکار است و عدم برخورد با آن شراکت در این دزدی است

در حالی مسئولان ارشد استانی همچون ابراهیمی معاون اقتصادی از توزیع اقلام ضروری همچون گوشت ،مرغ ومیوه شب عید با برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار خبر میدهند در بسیاری از نقاط استان شاهد صف های طولانی ویا درب های بسته کانکس های فروش اقلام ضروری مردم هستیم .

در این میان متاسفانه نظارت دستگاه های اجرایی ستاد تنظیم بازار همچون جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی ومدیران ذی مدخل در این روزهای پایانی سال فقط در حد آمار وشعار باقی مانده ومردم در مصاحبه با خبرنگاران ما به عینه به شدت از صف های طولانی ،کمبود شدید اقلام ضروری گلایه مند هستند..

در این میان گویا مسئولان ستاد تنظیم بازار استان لرستان نظارتی برکنترل قیمت ها نداشته و قیمت های متفاوت و خلاف  انتظار در بسیاری از اجناس و حتی نبود برخی از اقلام اساسی علیرغم  پروپاگاندای مسئولان نشان دهنده سیاست یک بام و دو هوا در استان  است و در این میان نباید به سادگی از عملکرد ضعیف دستگاه های مرتبط با ستاد تنظیم بازار  در این آشفته بازار و شب عید به سادگی گذشت. .

مدیران ارشد استان و ستاد تنظیم بازار استان باید پاسخگوی نرخ های سرسام آور و احتکار برخی از کالا های اساسی مردم در این شرایط حساس کشور بوده و نظارت خودرا جدی تر کنند .

با توجه به گرانی های سرسام آور، میزان مصرف محصولات کشاورزی به شدت کاهش یافته و بر این اساس در حال حاضرباید قیمت میوه و سبزیجات مناسب باشد ولی گویا زالو صفت ها و گرانفروشان چنین چیزی را قبول نداشته و در خواب زمستانی مردم در حال آزار مالی مردم هستند .

گرانی های بدون نظارت در کشوروخاصه استان باعث توقف صادرات محصولات کشاورزی شده و این مسئله در کاهش قیمت محصولات کشاورزی اثر گذار بوده است.

متأسفانه فقدان نظارت کافی موجب شده که برخی از فروشندگان و سوداگران از فضای کنونی استفاده کرده و قیمت ها را افزایش داده اند.افزایش قیمت کالاهای اساسی و میوه و تره بار در حالی رخ داده که بسیاری از مردم به دلیل کاهش درآمدهای اقتصادی و افزایش قیمت ها توان خرید و تأمین مایحتاج خود را ندارد.

لرستان استان  محرومی که از لحاظ اقتصادی و صنعتی از استان های کم برخوردار کشور است برخی از دلالان اقتصادی با تمرکز براین  مسئله و ضعف عدم نظارت مسئولان در حال جولان و مکیدن خون مردم بوده و عدم نظارت بر این مسئله خیانت بزرگی در حق مردم ولایتمدار و همیشه قانع لرستان بوده که در سخت ترین شرایط ممکن کشور از نظام و انقلاب روی گردان نشده و همچنان محکم و استوار پشت انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب هستند .

یاداشت :امیرمحمود داودی نژاد

 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=21492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.