آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
3

عید نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر؛ امام زمان ( عج ) مبارکباد

  • کد خبر : 21258
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
با استعانت از خداوند متعال یک دور ختم کلی قرآن داشتم جهت استخراج برخی مفاهیم و کلید واژه ها در خصوص ویژگی‌های یاران و منتظران امام زمان حضرت مهدی علیه السلام. مراتب ذیلا تقدیم عاشقان و ارادتمندان حضرتشان می‌گردد. باشد که اینگونه باشیم. ان شاء الله.

ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی علیه السلام

با استعانت از خداوند متعال یک دور ختم کلی قرآن داشتم جهت استخراج برخی مفاهیم و کلید واژه ها در خصوص ویژگی‌های یاران و منتظران امام زمان حضرت مهدی علیه السلام.
مراتب ذیلا تقدیم عاشقان و ارادتمندان حضرتشان می‌گردد. باشد که اینگونه باشیم. ان شاء الله.
۱ – مومن هستند. ۲ – عمل صالح انجام می‌دهند. ۳ – به پدر و مادر احترام گذاشته و به آنها احسان و محبت دارند. ۴ – اهل اقامه نماز بوده و امر به معروف و نهی از منکر می‌نمایند. ۵ – توکل بر خدا دارند و توسل بر اهل بیت ( ع ). ۶ – در کار خیر و نیک از یکدیگر سبقت می‌گیرند. ۷ – اهل علم و دانش؛ تفکر؛ تدبر و تعقل هستند و از جهل و نادانی؛ خرافه و تعصب بیجا بیزارند. ۸ – از عذاب جهنم و حسابرسی روز قیامت ترسان هستند. ۹ – امر و نهی های الهی را رعایت می‌کنند. ۱۰ – ظلم و ستم نمی‌کنند. ربا خواری نمی‌کنند. مال یتیم را نمیخورند. ۱۱ – تلاش دارند و سعی می‌کنند از شیطان پیروی نکنند. ۱۲ – اهل کار؛ تلاش؛ سازندگی؛ تغییر و تحول مثبت هستند. ۱۳ – با قرآن و عترت مأنوس و همراه و رفیق هستند. ۱۴ – آبرومند و محترم و مقید و با انضباط هستند. ۱۵ – دنبال یاری رسانی به دین خدا و راه خدا هستند. ۱۶ – اهل مسخره کردن؛ غیبت؛ دروغ؛ ریاکاری؛ تهمت زدن؛ زخم زبان و عیب جویی نیستند. ۱۷ – خوش فکر؛ خوش اخلاق و خوشحال بوده و ظاهر تمییز و آراسته و مرتبی دارند. ۱۸ – وعده می‌دهند؛ وفا می‌کنند. خوش قول هستند. حرفشان سند است. ۱۹ – امانتدار خوبی هستند. قابل اعتماد هستند. می‌توان به آنها اطمینان و تکیه کرد. ۲۰ – هر جا اشتباه و خطا کنند؛ گناه کنند؛ عذرخواهی کرده و توبه و استغفار می‌نمایند. ۲۱ – اسراف نمی‌کنند. کم فروشی و گران فروشی نمی‌کنند. کم کاری نمی‌کنند. ۲۲ – کفران نعمت نمی‌کنند؛ به سلامتی خود ضرر نمی‌زنند و همواره شکرگذار خداوند هستند. ۲۳ – حقوق شهروندی را رعایت کرده و به سهم خود به مسئولیت اجتماعی خویش عمل می‌کنند. ۲۴ – در تعاملات فردی و اجتماعی و برقراری ارتباطات؛ حد و مرزها و ارزش‌های اخلاقی و انسانی را پاس می‌دارند. ۲۵ – همواره صبور؛ امیدوار و پویا بوده و خشم و غضب خود را کنترل می‌کنند. ۲۶ – در همه حال؛ خدا را حاضر و ناظر بر اعمالشان می‌دانند و می‌بینند. ۲۷ – گواهی و شهادت باطل و نادرست نمی‌دهند و بی جهت خدا را قسم نمیخورند. ۲۸ – دنبال کار سالم و کسب روزی حلال هستند و نوبت و جایگاه کسی را تصرف و تعرض نمیکنند. ۲۹ – به محیط زیست؛ به حیوانات؛ به همسایه به همکار آسیب نمی‌رسانند. ۳۰ – زلفشان را به خدا گره زده اند و وجودشان؛ لبریز از یاد و ذکر و عشق به خداست.

حسن خسروی.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=21258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.