آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
1

کتابهایتان را نفروشید ؟!؟

  • کد خبر : 20310
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
متاسفانه بدلیل سوء مدیریت‌ها ؛ جنگل‌ها در کشور ما نابود شده و تولیدات کاغذی به حد لازم و کافی برای مصارف مختلف نظیر چاپ کتاب و مجله و... نداریم. قیمت کاغذ های وارداتی نیز بدلیل آنکه تابع نرخ دلار است؛ همواره دچار نوسان و افزایش بوده و بالتبع قیمت تمام شده چاپ و نشر کتاب بسیار گران است و نهایتا مصرف کننده و خریدار کتاب بایستی قیمت گزافی را برای خرید کتاب بپردازد.

کتابهایتان را نفروشید ؟!؟

از : دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران.

متاسفانه بدلیل سوء مدیریت‌ها ؛ جنگل‌ها در کشور ما نابود شده و تولیدات کاغذی به حد لازم و کافی برای مصارف مختلف نظیر چاپ کتاب و مجله و… نداریم. قیمت کاغذ های وارداتی نیز بدلیل آنکه تابع نرخ دلار است؛ همواره دچار نوسان و افزایش بوده و بالتبع قیمت تمام شده چاپ و نشر کتاب بسیار گران است و نهایتا مصرف کننده و خریدار کتاب بایستی قیمت گزافی را برای خرید کتاب بپردازد. سال ۱۳۶۶ که در کنکور قبول شدم در رشته مدیریت دولتی مجموعه دانشگاه تهران به زحمت کتاب‌های مرجع در زمینه مدیریت را آنهم با قیمت‌های بالا تهیه میکردیم و این کتاب‌ها تا دوره دکتری نیز همراه و همکار و مشکل گشای ما بود. امروز آگهی عجیبی دیدم که نوشته بود : کتاب‌های شما را کیلویی شش هزار تومان می‌خریم؟!؟. یعنی کتابی یک کیلویی را که مرجع درسی رشته مدیریت است و حدود صد هزار تومان پولش را داده ام باید کیلویی شش هزار تومان بفروشم. اشک از چشمانم جاری شد و خون گریه کردم برای حال و روز علم و دانش و درس خواندن و دانا شدن .
لطفا کتاب‌های خود را نفروشید. بعضی از خانواده ها که به یمن اقدامات دولت‌های ناکارآمد مستاجر هستند و دائم خانه به دوش بوده و اثاث کشی دارند؛ متاسفانه خانمهای خانه خیلی به کتابخانه و کتاب‌های همسر یا فرزندشان بی احترامی می‌کنند و غر می‌زنند و متلک پرانی می‌نمایند و اینکه کتاب‌ها جای زیادی را اشغال کرده و آشغال دونی درست شده است و…
کتاب ؛ تحول آفرین و انسان ساز و سرمایه است. کتاب بیدار کننده و عشق است. کتاب غذای روح و روان است. کتاب یار مهربان و دانا و خوش بیان است. کتاب مونس ما در خلوت ها و تنهایی های غربت و غریبی است.
لطفا کتاب‌ها را نفروشید.
اگر واقعا و حقیقتا کتابهایتان را نیاز ندارید آنها را به جایی هدیه دهید و وقف کنید تا دیگران ضمن استفاده ؛ دعاگوی تان باشند.
کتاب در کشور ما خیلی مظلوم و غریب است؟!؟

حسن خسروی.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=20310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.