آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
5
طی حکمی :

حاکم شرع استانهای لرستان وخوزستان منصوب شد

  • کد خبر : 2016
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
حاکم شرع استانهای لرستان وخوزستان منصوب شد
در مراسمی حجت الاسلام پیوند به عنوان دادستان ویژه روحانیت و حاکم شرع استان‌های لرستان و خوزستان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،امروز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان لرستان، دادستان ویژه روحانیت و حاکم شرع استان‌های لرستان و خوزستان معارفه شد.

در این آئین حجت‌الاسلام پیوند به عنوان دادستان ویژه روحانیت استان‌های لرستان و خوزستان معرفی و از زحمات و خدمات حجت الاسلام مرادی دادستان سابق ویژه روحانیت این دو استان که به سمت حاکم شرع و رئیس دادگاه ویژه روحانیت این حوزه قضائی منصوب شده است، تجلیل به عمل آمد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان لرستان در این آئین، وظیفه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت را بسیار حساس و با اهمیت دانست و افزود: در این حوزه موضوع صیانت از اسلام مطرح است و لباس روحانیت که لباس مقدسی است در دین و فرهنگ ما قابل احترام است.

وی افزود: روحانی عالم دینی و متخصص در تربیت و رشد و شکوفایی استعدادهای معنوی و روحانی انسان‌ها است و نقش ممتازی در کمال و سعادت افراد دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: لباس روحانیت لباس پیامبر (ص) و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین است و این عزیزان رسالت بسیار عظیم و مهمی را در جامعه بر عهده دارند.

رزم بیان داشت: ساماندهی و تبیین معارف دین، صیانت و حراست از چارچوب و اصول دین و تلاش برای ایجاد زمینه مساعد در راستای تحقق اهداف دینی و اقامه شعائر اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی گوشه‌هایی از وظیفه سنگین روحانیت امروز در جامعه است.

وی تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره منشأ تحولات مهم در حوزه‌های مختلف و گوناگون بوده و نقش روحانیت و تأثیرگذاری آن در ماجرای مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت، پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش نهضت اسلامی و در طول دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران بر همگان روشن است.

رئیس کل دادگستری لرستان به علمای استان لرستان اشاره کرد و افزود: استان لرستان همواره علمای بزرگ حوزوی و مذهبی در سطح کشور و جهان اسلام داشته که ولایت‌مدار و مورد اعتماد بوده و مردم استان نیز احترام خاص و ویژه‌ای برای روحانیت قائل بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.