آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
1

رخشانی مهر در لرستان ؛ مدارس” کانکسی “را جمع آوری می کنیم

  • کد خبر : 19663
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
رخشانی مهر در لرستان ؛  مدارس”  کانکسی “را جمع آوری می کنیم

به گزارش طلوع افلاک ،رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت بیان داشت : کپر نوعی از معماری منطقه است که متناسب با اقلیم منطقه و معمولاً جایی ساخته می شود که نه آب ، جاده و نه برق است و معلوم است وقتی ما می‌رویم […]

به گزارش طلوع افلاک ،رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت بیان داشت : کپر نوعی از معماری منطقه است که متناسب با اقلیم منطقه و معمولاً جایی ساخته می شود که نه آب ، جاده و نه برق است و معلوم است وقتی ما می‌رویم و در مناطق صعب العبور با مصالحی که امروزه برای ساخت و ساز مرسوم شده ساختمان می سازیم گرمایش و سرمایش آن تامین نمی‌شود چون آب و برق وجود ندارد .

وی تصریح کرد: با قاطعیت می‌گوییم آن طرح کپر زدایی که یک وقتی مطرح بود این طرح از مدارس و مناطق مسکونی شکست خورده است.

رخشانی مهر افزود : مدارس چادری همان مدارس ویژه عشایر است مدارسی که یک یا دو دانش آموز دارد چاره‌ای جز مدرسه چادری نداریم ما هیچ موقع بحث جمع‌آوری مدارس چادری را مطرح نکرده ایم اماباید چادر مناسب و خوب باشد چادری که عمر مفید آن تمام نشده باشد .

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مدارس سنگی دو نوع است یکی خوشه چین ها که پسندیده و شایسته ما نیست اما برخی از مدارس که در کوهستان ساخته میشود تراش داده شده و مدارس خوبی است مثلاً در خوزستان این موارد وجود دارد.

رخشانی مهر در ادامه گفت : ما ساخت مدارس سنگی که با شناژ افقی و قائم مقاوم سازی شده اند را ترویج می کنیم .

این مسؤل اظهار داشت : بنابراین مدارس سنگی که جز مدارس تخریبی است در همان مسیر خودشان ادامه پیدا کنند اما نوع دیگر که شناژ ندارد باید جمع‌آوری شود .

وی عنوان کرد: مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر مستقل ، را جمع آوری می کنیم.

رخشانی مهر با اشاره بر اینکه به استان لرستان ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جهت جمع آوری کانکس با جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر اختصاص داده شده است ، تصریح کرد : از ۲ هزار میلیارد تومان خرید تجهیزات سهم استان لرستان ۷۳ میلیارد تومان است که با پیگیری آقای بهاروند مدیر کل نوسازی مدارس تا اوایل و یا اواسط هفته آینده تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش جهت توزیع ارسال می شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اينکه ما امسال موفق شدیم از محل قیر رایگان یک قرارداد جهت آسفالت و ایزوگام مدارس در لرستان منعقد کنیم ، خاطر نشان کرد : ۲۰ مدرسه جهت ایزوگام و نیز ۱۰ مدرسه هم برای آسفالت شرایط را دارند .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اینکه هر مدرسه نفتی که گاز و برق به آن منطقه رفته باشد حتماً گاز سوز می شود ، گفت: مگر اینکه گاز آنجا نباشد که این موضوع خط قرمز ما است .

مهر اله رخشانی مهر بیان کرد: تعمیرات مدارس موجود بر عهده منابع استانی است و نه منابع ملی ؛ و منابع استانی هم در حدی نیست که تغییرات زیادی ایجاد شود اما از سال گذشته طرحی به عنوان احداث سرویس بهداشتی مدارس با اعتبار ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا بخشی از مشکلات مدارس فاقد سرویس بهداشتی برطرف شود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=19663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.