آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
2
مدیر کل انتقال خون استان:

۷۰ درصد بانوان لرستانی اهداکننده خون، متاهل هستند

  • کد خبر : 17879
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
۷۰ درصد بانوان لرستانی اهداکننده خون، متاهل هستند
مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۷۰ درصد بانوان استان که اقدام به اهدای خون می‌کنند متاهل هستند.


مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۷۰ درصد بانوان استان که اقدام به اهدای خون می‌کنند متاهل هستند.
دکتر علی سوری امروز در نشست با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره کل انتقال خون استان برگزار شد، اظهار کرد: نوک پیکان ارتباطات و رسانه وجود ارزشمند خبرنگار است.
وی با بیان اینکه نامگذاری روز خبرنگار با نام شهید عجین شده که بسیار ارزشمند است، بیان کرد: خط فکری خبرنگاران کشورمان در عرصه تولید و نشر اخبار  ستودنی است و در این راستا شهدایی همچون شهیدان حسن باقری، رهبر و محمود صارمی را داریم.
مدیرکل انتقال خون لرستان در ادامه با اشاره به اینکه اهدای خون به معنای واقعی اهدای زندگی است، تصریح کرد: در حال حاضر در استان، ۶۰ بیمار تالاسمی وجود دارد و این درحالیست که لرستان، استان معین خوزستانی است که  دارای ۱۶۰۰ بیمار تالاسمی بوده و به خون‌های اهدایی مردم خیر استانمان نیاز دارند.
سوری با بیان اینکه خون‌هایی اهدایی مردم لرستان به پنج استان دیگر حیات دوباره می‌بخشد، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار نفر برای اهدا به سازمان انتفال خون استان و شهرستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر موفق به اهدا شدند.
وی افزود: یک سری از اهدا کنندگان که شامل بیماران قلبی و عروقی، تیروئیدی، بیماران ریوی، دیابتی، شیمیایی و … معاف از اهدای خون هستند.
مدیرکل انتقال خون لرستان در خصوص اهدای خون بانوان، بیان کرد: با توجه به اینکه ۴۸ درصد جمعیت لرستان را بانوان تشکیل می‌دهند اما میزان اهدای این قشر پایین و ۸.۷ درصد است.
سوری گفت: با توجه به اینکه خودمراقبتی و سلامت جسمی آقایان از بانوان بیشتر است قطعا از سلامت خون بالایی برخورد دارند و ضرورت دارد به امر ارزشمند اهدای خون ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه در لرستان ۷۰ درصد بانوانی که اقدام به اهدای خون می‌کند متاهل هستند، تاکید کرد: ترغیب بانوان برای اهدای خون نیازمند فرهنگ‌سازی است که این امر با کمک رسانه شدنی است.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.