آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
6
نماینده ولی فقیه در لرستان

مدیران در مورد سهم بودجه استانی چه اقدامی انجام داده اند؟

  • کد خبر : 1777
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مدیران در مورد سهم بودجه استانی چه اقدامی انجام داده اند؟
حجت الاسلام شاهرخی، خطاب به مسئولان استان گفت :با گذشت ۹ ماهه از سال نسبت به سهم بودجه استانی چه کرده ایم؟ آیا همه سهم استان را تا ۹ ماهه اول سال جذب کرده ایم.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی: کشور ما برای رسیدن به استقلال کامل و تمام نیاز دارد که تمام اشکال نفوذ آمریکا را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی را قطع و از بین ببرد.

وی، بیان کرد: وقتی به بررسی اقتصاد ایران و راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی می‌پردازیم متوجه می‌شویم اقتصاد دان‌هایی که در بدنه اجرایی و در دانشگاه هستند، در راه حل‌هایی باهم مشترک هستند، اما آنچه مورد نیاز است اقتصاد ما است، همت، اهتمام جدی و پیگیری است.

مدیران در مورد سهم بودجه استانی چه اقدامی انجام داده اند؟ در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: این که مدیری بنشیند که به او اعتبار بدهند و او هم اعتبار را هزینه کند کاری است که از بسیاری از افراد ساخته است، آنچه نشانه یک مدیر با کفایت است این است که فعالیت خود را برای گرفتن اعتبار صد چندان کرده و حتماً برای جذب اعتبار متمرکز ملی تلاش کرده و آن را برای دستگاه مربوطه اختصاص و عملی کند.

حجت الاسلام شاهرخی، خطاب به مسئولان استان، تصریح کرد: با گذشت ۹ ماهه از سال نسبت به سهم بودجه استانی چه کرده ایم؟ آیا همه سهم استان را تا ۹ ماهه اول سال جذب کرده ایم؟ و علاوه بر بودجه‌های استانی برای جذب بودجه‌های متمرکز ملی چه کرده ایم؟

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان مدیریت مستقل پیدا کرده است، عنوان کرد: مدیران استان با اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان هم افزایی کنند و از ستاد اجرایی در راستای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری‌های مشترک بهره برداری کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، بیان کرد: بنیاد مستضعفان در سه نقطه محروم استان ورود پیدا کرده و همچنین باید از سفر معاونان وزارت تعاون در راستای ایجاد تولید و اشتغال در استان بهره گرفت، مجموع این فعالیت‌هایی که در حال انجام است همه نشان از امید به آینده بهتری است که در استان لرستان رقم خواهد خورد، آنچه که در پیام‌های جمعه هفته‌های گذشته بر آن تاکید شد امید به آینده‌ای بهتر برای استان لرستان بوده و با فعالیت‌هایی که در حال انجام است مطابقت دارد، یعنی امید و وعده به آینده بهتر دارای پایه و اساس بوده و هست البته ما در ابتدا یک راه طولانی هستیم که می‌توانیم با یاری خداوند متعال همدلی، وفاق و اتحاد این مسیر را ادامه دهیم.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و همچنین اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ۶ ماهه باقی مانده از سال وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید از فرصت‌های به وجود آمده بهره برداری کافی و لازم را ببرند.

وی، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این ایام که زمان طرح بودجه در مجلس شورای اسلامی است باید توجه کنند شش هزار میلیارد تومان از اعتبارات خسارات ناشی از سیل به استان تاکنون جبران نشده است در همین راستا باید پیگیری این موضوع در دستور کار قرار بگیرد تا در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی برای آن منظور شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان، عنوان کرد: پیگیری اولویت‌های استان به صورت دسته جمعی و حتی همراه کردن نمایندگان استان‌های دیگر که از جهاتی اشتراک‌هایی با استان لرستان دارند از طرف نمایندگان می‌تواند بسیار کارساز و مفید باشد.

حجت الاسلام شاهرخی، اظهار داشت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اگر بتوانند بر اعتبارات استان اضافه کنند در آن صورت است که در امور عمرانی، بهداشتی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های انتخابیه خود می‌توانید خدمات بیشتری ارائه دهید.

وی، افزود: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت کارشناسی بدنه اجرایی برای پیگیری اولویت‌های استان از جمله تخصیص آب و شبکه آبیاری در راستای آبی کردن زمین‌های دیم و همچنین تکمیل سدهای نیمه تمام استان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با اشاره به طرح اقدام راهبردی در راستای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران توسط مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در دوازدهم آذرماه کلیات طرحی را تصویب کرد که به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران نام گذاری و توسط شورای نگهبان این طرح تصویب شده است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بر اساس طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران چنانچه کشورهای ۱+۴ در برابر ایران به تعهداتشان عمل نکنند ایران هم اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی را متوقف می‌کند، بیان کرد: تعهدات ۱+۴، عادی شدن روابط بانکی، رفع موانع صادرات و فروش نفت، برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش است.

وی، گفت: بر اساس پروتکل‌های الحاقی همه تأسیسات هسته‌ای ایران زیر نظر دوربین‌های آژانس قرار دارد و بازرسان تنها دو ساعت قبل از بازرسی به مسئولان ایران اطلاع می‌دادند که برای بازرسی وارد ایران شده و هر سایتی می‌خواستند بازدید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، تصریح کرد: چنانچه کشورهای ۱+۴ که شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، چنین و روسیه به تعهداتشان عمل نکردند ایران هم به تعهداتی که در ذیل پروتکل الحاقی پذیرفته عمل نخواهد کرد، به این معنی که دوربین‌های نظارتی آژانس تعطیل می‌شوند و بازرسان آژانس نمی‌توانند سر زده به تأسیسات هسته‌ای وارد شوند.

حجت الاسلام شاهرخی، کرد: آنچه در مورد این مصوبه باید گفت این پیامی است به آژانس هسته‌ای و کشورهای ۱+۴ که در مقابل خروج آمریکا از برجام و عمل ایران به تعهداتش، از حق ایران دفاع نکرد و نحوه برخورد انگلیس و فرانسه هم در مقابل خروج آمریکا از برجام و عدم اقدام به تعهداتش گام مفیدی و سازنده‌ای را در برنداشتند.

وی، اظهار داشت: اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران قدمی رو به جلو است و پیامی برای طرف‌های مقابل است که اگر به پای تعهداتشان برنگردند ایران هم از این به بعد مطابق این مصوبه عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، افزود: سابقه آمریکا و کشورهای اروپایی، تحریم، کودتا، ایجاد جنگ داخلی، ترور و جنگ خارجی بوده و هست، از این رو مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران توسط مجلس حاکی از هوشمندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=1777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.