آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
2
حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند:

کارخبرنگاران ادامه دهنده رسالت حضرت زینب(س) است/ فعالیت بیش از ۹۲ هزار هیئت در کشور

  • کد خبر : 17444
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کارخبرنگاران ادامه دهنده رسالت حضرت زینب(س) است/ فعالیت بیش از ۹۲ هزار هیئت در کشور
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به فعالیت ۹۲ هزار و ۵۰۰ هیئت ثبت شده در کشور گفت: از این تعداد ۵۵۰۰ هئیت ویژه بانوان است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به فعالیت ۹۲ هزار و ۵۰۰ هیئت ثبت شده در کشور گفت: از این تعداد ۵۵۰۰ هئیت ویژه بانوان است.

به گزارش.پایگاه خبری طلوع افلاک حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور، یکشنبه نهم مرداد در نشست با اصحاب رسانه با تسلیت ایام عاشورای حسینی، اظهار کرد: کار خبرنگاران ادامه دهنده رسالت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اگر روایتگری حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند، ادامه داد: هیئت کانون جهاد تبیین است و رسانه‌ها در جهاد تبیین پیشگام هستند.

دریکوند با اشاره به اینکه در لرستان ۲۵۰۰ هیئت ثبت شده فعالیت دارند، اضافه کرد: این هیئت‌ها در قالب هیئت‌های سنتی مخصوص دهه اول محرم و هیئت‌های خاص و هیئت‌های شاخص که هفتگی برنامه دارند ساماندهی شده است کمااینکه یک سری هیئت‌ها محوری هستند که علاوه بر برنامه‌های مذهبی در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، طرح مواسات و تهیه جهیزیه فعالیت دارند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از فعالیت ۹۲ هزار و ۵۰۰ هیئت‌ مذهبی در سطح کشور خبر داد و با اشاره به اینکه از این تعداد ۵۵۰۰ هیئت ویژه خواهران هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی هایی لازم برای تهیه و نذورات برای هیئت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه شورای هیئت های مذهبی لرستان و اداره‌کل بنیاد شهید استان گفت: طبق این تفاهم نامه، هیئت‌های مذهبی که برنامه‌هایی در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند حمایت می‌شوند.

رئیس شورای هیئت های لرستان با اشاره به عقد قرارداد هییت‌های مذهبی با بیمه رازی گفت: طبق این قرارداد بیمه هیئت‌های مذهبی استان برای دو ماه محرم و صفر و با تخفیف ۲۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه با منابع طبیعی در خصوص تهیه هیزم مورد نیاز روز عاشورا و آیین گل‌مالی هماهنگی شده است، گفت: هیئت اعظم تعزیه لرستان برای روزهای نهم، دهم و یازدهم محرم در محل پارک شاپوری خرم‌آباد برنامه خواهد داشت این در حالی است که در سال‌های گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر در برنامه هیئت اعظم تعزیه لرستان شرکت کردند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.