آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024
2
حجت الله بیرانوند:

قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در لرستان ⁨

  • کد خبر : 17305
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در لرستان ⁨
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در استان خبر داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در استان خبر داد.
حجت الله بیرانوند در جمع خبرنگاران از قطع سهمیه آرد ۳۳ نانوایی متخلف در لرستان خبر داد و با بیان اینکه این واحدهای نانوایی دارای تراکنش غیرمتعارف بوده و کارمزد اضافه دریافت کرده‌اند که با اعلام مشخصات این واحدها، سهمیه آرد آنها تا اطلاع ثانوی قطع شده است، افزود: هم‌اکنون ۱۳۹۰ نانوایی یارانه‌بگیر این استان تاکنون به سامانه نظارت یکپارچه متصل شده‌اند و در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه مابقی نانوایی‌ها تا دو هفته آینده به این سامانه مجهز می‌شوند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: ۲۰۳۵ نانوایی در لرستان فعالیت دارند که ۱۹۶۸ مورد از این تعداد یارانه‌ای و مابقی آزادپز یا فانتزی هستند و این طرح شامل آنها نمی‌شود.
وی افزود: طرح آزادسازی یارانه آرد نانوایی‌ها با طرح کنونی متفاوت است و تا سال آینده اجرایی می‌شود که نظارت یکپارچه مقدمه اجرای آن است.
بیرانوند گفت: در طرح نظارت یکپارچه، یک کارتخوان جدید ( بانک سپه) در نانوایی نصب و از فعالیت چند دستگاه پز همزمان جلوگیری می‌شود تا میزان دقیق فروش و درآمد حاصل از آن مشخص باشد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان نظارت بر ساعت کار و تعطیلی‌های خودسرانه نانوایی‌ها را از دیگر مزایای طرح نظارت یکپارچه برشمرد و با باین اینکه در این طرح می‌توان نانوایی‌ها را روزانه نظارت کرد و با مقایسه میزان فروش و سهمیه آرد آنها، به هرگونه قاچاق احتمالی آرد نیز واقف شد، خاطرنشان کرد: برخی نانوایی‌ها مغایرت اطلاعات ثبتی دارند و تغییر مالکیت داده و تعدادی نیز تعطیل شده‌اند.
وی بیان کرد: در برخی موارد نیز کارتخوان به نام فرد دیگری است که باید حتما به نام مالک نانوایی ثبت و فعال شود که این موارد گاهی توسط نانواها پیگیری نمی‌شود و زمانبر است.
بیرانوند با اشاره به اینکه دلیل اصلی عدم تجهیز مابقی نانوایی‌ها به این سامانه، مغایرت در کد رهگیری مالیاتی با کد پستی است که موجب بروز خطا در استعلام سامانه ” شاپرک” می‌شود،گفت: در صورتیکه دستگاه‌های مربوطه در این خصوص همکاری مستمر و مطلوبی داشته باشند، می‌توان آنها را ظرف دو هفته آینده رفع مشکل و به سامانه تجهیز کرد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.