آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024
5
محمد میرزاوندی:

مزار استاد فقید «رضا سقایی» پیشکسوت موسیقی لرستان گلباران می‌شود

  • کد خبر : 17162
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
مزار استاد فقید «رضا سقایی» پیشکسوت موسیقی لرستان گلباران می‌شود
رئیس انجمن موسیقی لرستان از گلباران مزار استاد فقید رضا سقایی، پیشکسوت موسیقی استان در ساعت ۷ عصر شنبه یکم مردادماه خبر داد.

رئیس انجمن موسیقی لرستان از گلباران مزار استاد فقید رضا سقایی، پیشکسوت موسیقی استان در ساعت ۷ عصر شنبه یکم مردادماه خبر داد.

مزار استاد فقید «رضا سقایی» پیشکسوت موسیقی لرستان گلباران می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد میرزاوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقایی، مزار این اسطوره موسیقی لرستان گلباران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای سخت مبارزه با بیماری منحوس کرونا آیین گلباران مزار اسطوره خوش‌الحان موسیقی لرستان را با تنی چند از مسوولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به جا آوردیم اما امسال نیز به یاری ایزد منان شرایط مناسب فراهم آمده که به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین سالروز درگذشت استاد فقید رضا سقایی ساعت ۷ عصر شنبه یکم مردادماه ۱۴۰۱، با حضور در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، یاد و خاطره آن خواننده شهیر را گرامی بداریم.

رئیس انجمن موسیقی لرستان، افزود: از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ویژه فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران، ادیبان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر دعوت می‌نماییم تا به نشان پاسداشت هنر موسیقی فاخر لرستان و گرامیداشت اسطوره ای جاوید نام، عصر شنبه با حضور خود به همراه یک شاخه گل، در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این آئین ما را همراهی نمایند.

گفتنی است رضا سقایی متولد ۲۰ فروردین ۱۳۱۸ خرم‌آباد و خواننده شهیر موسیقی لرستان بود. از وی، آثاری همچون «تفنگ»، «زندگی» و بسیاری آثار دیگر برجای مانده که از آن جمله می‌توان به اثر موتورچی (دایه دایه) اشاره کرد چرا که در سال ۱۳۸۶، «دایه دایه» به عنوان یکی از آثار فاخر و ماندگار ۱۰۰ سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید.

وی در دوران دفاع مقدس و در جریان موشک‌باران لرستان توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق، مجروح شد و تارهای صوتی خود را از دست داد و تا پایان عمر قادر به خوانندگی نبود و به زحمت تکلم می‌کرد. رضا سقایی سرانجام در ۲۷ تیر ماه ۱۳۸۹ به دلیل عارضه مغزی چشم از جهان فروبست و پیکرش، در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، برای همیشه آرام گرفت.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.