آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
6

✅ آغاز عملیات جنگل کاری و توسعه فضای سبز در سطح ۵۵۰۰ هکتار در استان لرستان

  • کد خبر : 1633
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
✅ آغاز عملیات جنگل کاری و توسعه فضای سبز در سطح ۵۵۰۰ هکتار در استان لرستان

🔰همزمان با سراسر کشور، مراسم درختکاری به مناسبت روز جهانی خاک و به یاد شهید فخری زاده و شهدای سلامت با حضور حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در منطقه اناردر برگزار شد.

🔻در این مراسم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اهمیت خاک برای ادامه حیات اشاره کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد حیات وابسته به خاک است و اگر این پوشش از بین برود نسل آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

🔻 اسفندیار حسنی مقدم با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری در سال‌های اخیر توانسته موجب کاهش فرسایش خاک شود، افزود: در صورت تامین اعتبار، برای ۱۰ سال آینده ۸۰ تا ۹۰ درصد عملیات های آبخیزداری در استان انجام می‌شود و چنانچه این امر تحقق یابد، یک میلیارد مترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی ذخیره خواهد شد.

🔻وی تصریح کرد: حفظ و تقویت پوشش گیاهی، توسعه گیاهان دارویی، توسعه درختان میوه و توسعه جنگل‌های اقتصادی به حفظ خاک به عنوان بستر حیات کمک شایانی خواهد کرد هر چند که، هر هکتار آبخیزداری از فرسایش ۹ تن خاک نیز جلوگیری می‌ کند.

🔻در ادامه مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان اظهار کرد: از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار درختکاری مصوب‌شده برای استان، هزار و ۱۰۰ هکتار آن به زراعت چوب اختصاص یافته است که در صورت تامین نهال، بیش از میزان تعهد کشت خواهد شد.

🔻 شیرزاد نجفی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه باغات در اراضی ملی شیبدار در استان اجرا می‌شود، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز عملیات غنی‌سازی و اصلاح احیای مراتع با اولویت کشت گیاهان دارویی در سطح استان انجام خواهد گرفت.

🔻وی به طرح یکهزار و ۵۰ هکتاری صیانت از جنگل های زاگرس گریزی زد و اظهار کرد: ۹۰ هزار هکتار اصلاح و احیای مراتع با اولویت کشت گیاهان دارویی، ۳۵ هزار هکتار بیابان زدایی، ۳۰ هزار هکتار عملیات زراعت چوب و ۳۱ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

✍️ پیام عالیخانی چگنی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=1633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.