آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
1

چگنی در مسیر توسعه دانش محور

  • کد خبر : 15511
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
چگنی در مسیر توسعه دانش محور

  نشست هم اندیشی دانشگاهیان با محور توسعه دانشی شهرستان چگنی برای اولین بار در استان لرستان و با ابتکار عمل دکتر “افشین بازگیر” فرماندار شهرستان چگنی با‌ حضور روسای تمام دانشگاه های استان برگزار شد. این نشست علمی و تخصصی که پیرامون ارائه راه حل های کارشناسی برای مشکلات چگنی برگزار شده بود نزدیک […]

 

نشست هم اندیشی دانشگاهیان با محور توسعه دانشی شهرستان چگنی برای اولین بار در استان لرستان و با ابتکار عمل دکتر “افشین بازگیر” فرماندار شهرستان چگنی با‌ حضور روسای تمام دانشگاه های استان برگزار شد.

این نشست علمی و تخصصی که پیرامون ارائه راه حل های کارشناسی برای مشکلات چگنی برگزار شده بود نزدیک به پنج ساعت به طول انجامید که در پایان شش تفاهم نامه همکاری بین فرمانداری چگنی و دانشگاه های استان منعقد شد.

در این نشست مشکلات شهرستان توسط فرماندار چگنی برای ارائه راه حل های مناسب علمی بیان شد.

دکتر افشین بازگیر ارتباط بدنه اجرایی دولت و شهرستان را با دانشگاه ها مهم خواند و گفت:برای توسعه دانش محور چگنی ارتباط مستمر با دانشگاه ها مورد توجه است و در همین راستا تفاهم نامه های همکاری متعددی با دانشگاه ها منعقد و بسته شده است.

مدیریت ارشد شهرستان چگنی در ادامه سنگ گوهره را یک برند جهانی دانست و اظهار داشت:در تمام دنیا سنگ گوهره را با نام چگنی می شناسند که همین می تواند زمینه سودآوری و حل بسیاری از مشکلات گردد.

وی از عدم سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توریسم در شهرستان چگنی انتقاد کرد و افزود: شهرستان بستر بسیار مناسب و خوبی در حوزه گردشگری دارد که می توان با مطالعات علمی و سرمایه گذاری های هدفمند اشتغالزایی پایداری در این حوزه ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چگنی در ادامه به بافت شهری شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: چگنی در سال ۱۳۸۶ تبدیل به شهرستان و فرمانداری شده است ولی متأسفانه هنوز بافت شهری به خود نگرفته است.

فرماندار چگنی از نرسیدن شهرداری های شهرستان به یک درآمد پایدار را عامل بسیاری از عقب ماندگی ها دانست و افزود:به خاطر علت ذکر شده هنوز نتوانسته ایم در زمینه معماری و مبلمان شهری پیشرفتی داشته باشیم.

بازگیر به معضل بیکاری در شهرستان اشاره کرد و گفت:چون که صنعت خاصی در چگنی وجود ندارند و اقتصاد شهرستان بیشتر متکی به کشاورزی و دامپروری می باشد به همین دلیل بالاترین آمار بیکاری را داریم.

مدیریت ارشد اجرایی شهرستان چگنی در ادامه به بحث مهم خام فروشی سنگ اشاره کرد و گفت:ایجاد و ساخت شهرک فناوری سنگ از اولویت های ماست و به محض انتقال سند بنام شهرک های صنعتی کار احداث شهرک شروع خواهد شد.

بازگیر به مشکلات زیست محیطی معادن اشاره کرد و توضیح داد:خام فروشی سنگ یکی از علل تخریب محیط زیست در شهرستان است که با ایجاد شهرک فناوری سنگ می توان از حجم این تخریب ها کم کرد.

فرماندار چگنی به نبود دانشگاه و مراکز آموزش عالی در شهرستان اشاره کرد و گفت:بر اساس آخرین آمار سرشماری ۹۱ درصد از بافت جمعیتی شهرستان در روستاها هستند و به همین دلیل بیشتر در مرکز استان و کوهدشت تحصیل می کنند.

وی ادامه داد:پتانسیل و ظرفیت های موجود در شهرستان برای ایجاد مراکز آموزشی آزاد و‌ پژوهشکده ها فراهم است و از تمامی دانشگاه ها برای انجام این مهم دعوت به همکاری شده است.

این مقام‌ مسئول با تاکید به ایجاد شغل پایدار برای روستائیان تشریح کرد:با توجه به اینکه ۹۱ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند خواستار کمک علمی دانشگاه و هیآت های علمی برای ارائه طرح های مناسب برای ایجاد شغل در روستاها هستیم تا بخش اعظمی از مشکلات این عزیزان را حل کنیم.

فرماندار شهرستان چگنی به اشتیاق و علاقه بدنه اجرایی دولت و شهرستان به همکاری با مجامع علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت:با همکاری مدیریت های اجرایی با دانشگاهیان قطعآ در آینده نه چندان دور شاهد نتایج مطلوب این همکاری ها خواهیم بود.

در ادامه دکتر علی نظری رئیس دانشگاه لرستان ضمن تشکر از فرماندار بخاطر برگزاری این نشست در شهرستان چگنی خاطر نشان کرد: بایسته است که از سمت کلی گویی خارج شویم و با ارائه برنامه های علمی و راه‌ حل های کارشناسی شده و علمی وارد میدان عمل و حل مشکلات شویم.

وی، فرماندار شهرستان چگنی را عضوی از خانواده دانشگاهی و علمی استان خواند و اظهار داشت:آماده همکاری و مشارکت در حل مسائل شهرستان و ارائه برنامه های پژوهشی و علمی برای پیشرفت چگنی هستیم.

در این جلسه روسای دانشگاه لرستان؛دانشگاه آزاد؛فنی و حرفه ای؛سما؛دانشگاه علمی کاربردی؛دانشگاه پیام‌نور و مشاور دانشگاه علوم پزشکی هر کدام درباره مشکلات شهرستان چگنی و آمادگی برای کمک به حل آنها نظرات خود را بیان کردند

یاسر نظری چگنی

 

 

 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=15511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.