آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
4

۱۷ (may) روز جهانی چیست

  • کد خبر : 14975
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
۱۷ (may)  روز جهانی چیست
در گذشته ؛ ما وزارت پست و تلگراف و تلفن داشتیم ( وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعلی ).

۱۷ می ( May )
روز جهانی چیست؟!؟

ا

در گذشته ؛ ما وزارت پست و تلگراف و تلفن داشتیم ( وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعلی ).
بنابر اهمیت ؛ جایگاه و نقش این سه فاکتور ( پست؛ تلگراف؛ تلفن ) در برقراری ارتباطات فردی و اجتماعی؛ مقرر شد تا سازمانهای ذیربط بین المللی ؛ روزی جهانی را به نام مخابرات ( Communication ) نامگذاری کنند.
اگر چه با قدری اغماض و تسامح و تساهل ؛ واژه مخابرات ؛ همپای ( Communication ) یعنی ارتباطات مترادف و ترجمه شده ؛ اما در این میانه برای اهالی هنر هشتم ( روابط عمومی) هم خوب شد و ما هم بدمان نمی‌آمد که از آش مخابرات ؛ کاسه سهمی داشته باشیم. این شد که ۱۷ می روز جهانی مخابرات ( روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی ) با همت ؛ تلاش ؛ پیگیری و مطالبه جدی اهالی این حوزه؛ روز ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در کشورمان نامگذاری و در تقویم سالیانه کشور جانمایی شد. اما هیجان و دلسوزی و علاقه مندی اهالی عرصه روابط عمومی و ارتباطات در جایی که همواره دولتمردان از زیر بار مسئولیت ها و انجام وظایف و ماموریت‌های ذاتی و اصلی خود در زمینه روابط عمومی شانه خالی نموده اند؛ باعث شد تا انجمنها ؛ نهادهای صنفی مردمی؛ بخش خصوصی و… همت کرده و بصورت خودجوش هفته روابط عمومی ( ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت) را راه اندازی و معرفی نمایند.

اما چه باید کرد؟

من جمله معروفی دارم که :
روابط عمومی ؛ رهبر ارکستر سازمان است.
امروز ؛ بیش از هر وقت دیگری در این چهل سال گذشته؛ نیازمند توجه دولتمردان به مقوله روابط عمومی به عنوان یک واحدی که مسئولیت دارد تا بصورت هنرمندانه و هوشمندانه؛ سازهای گوناگون و صداهای مختلف سازمان را کوک و هماهنگ نموده و یک هارمونی ایجاد کند تا مخاطب و مردم صدایی خوش و دلنشین و لذت بخش و امید آفرین از سازمان را بشنوند؛ هستیم.
به جهت روحیه خوب مردمداری شخص رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم ؛ امیدواریم با تدوین؛ تصویب و ابلاغ قوانین و مقررات حمایتگرانه همه جانبه از جمله سند نظام جامع روابط عمومی و ارتباطات کشور ؛ روابط عمومی بتواند به جایگاه والا و واقعی خود در بین مدیران و سازمان‌ها دست یابد. قطعا دستیابی به تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین در سایه اقتدار و وسعت عمل و اجرای برنامه های موفق روابط عمومی ها به عنوان یک پای ثابت کار است که می‌تواند محقق شود.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=14975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.