آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
2

لزوم یادگیری ارتباطات انسانی

  • کد خبر : 14540
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
لزوم یادگیری ارتباطات انسانی
دانشجویان رشته های روابط عمومی ؛ روزنامه نگاری و مطالعات ارتباطی؛ در ترم اول دانشگاه ؛ سه درس مهم را باید بگذرانند: مبانی ارتباطات انسانی مبانی جامعه شناسی مبانی روانشناسی.

لزوم یادگیری ارتباطات انسانی
.

معمولا دانشجویان رشته های روابط عمومی ؛ روزنامه نگاری و مطالعات ارتباطی؛ در ترم اول دانشگاه ؛ سه درس مهم را باید بگذرانند:
مبانی ارتباطات انسانی
مبانی جامعه شناسی
مبانی روانشناسی.
این نکته بسیار مهمی است که ما برای موفقیت در مناسبات و تعاملات فردی و اجتماعی خود حتما نیازمند آموزش و کسب مهارت در زمینه روابط عمومی و برقراری ارتباطات انسانی هستیم. بسیاری از تضادها و تعارضات و درگیری‌های ما با دیگران ناشی از نداشتن مهارت‌های ارتباطی و عدم توانایی در درست حرف زدن و حرف درست زدن ( فن بیان ) میباشد. متاسفانه این امر در خانواده؛ مدرسه؛ مسجد؛ صدا و سیما و دانشگاه و… به مقدار لازم و کافی به فرزندان مان و عموم مردم آموزش داده نمی‌شود. ماحصل ندانستن مهارت‌های ارتباطی و روابط عمومی همانا شکست در مذاکرات؛ شکست در بیزینس؛ شکست در ازدواج؛ شلوغی دادگاه ها و کلانتری‌ها و در مجموع آسیب دیدن شدید سرمایه انسانی و اجتماعی یک کشور میباشد. قاعدتا در بحث اصول و فنون برقراری ارتباطات انسانی بایستی زبان بدن؛ پروتکلهای تشریفاتی؛ سواد رسانه ای؛ فن بیان و سخنوری و… را بیاموزیم تا در ارتباطات؛ تعاملات و مناسبات فردی و اجتماعی مجهز باشیم. یکی از منابع مهم درسی و مرجع برای آموزش؛ پژوهش و مطالعه و یادگیری ارتباطات انسانی؛ کتاب آسمانی ما قرآن کریم است که اساسا کتاب هدایت و سعادت بشر میباشد. اگر به ارتباطات و گفتگوها و روابط فی مابین خداوند؛ شخصیت‌های مختلف نظیر پیامبران الهی؛ رهبران جوامع و اقوام؛ مردم؛ شیطان؛ فرشتگان و… نگاه کنیم ؛ ملاحظه می‌شود که چه منبع ارزشمند درسی و تربیتی در این کتاب که معجزه پیامبر اکرم (ص) میباشد وجود دارد که می‌تواند در موفقیت ارتباطی ما بسیار نقش آفرین باشد. مثال‌های فراوان ارتباطی و نحوه برخورد با اطرافیان در قرآن وجود دارد که خوب است با مطالعه عالمانه و محققانه از آنها بهره گرفته و سرمشق فعالیت‌های اداری و کاری خویش قرار دهیم.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=14540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.