آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
1
امام جمعه پلدختر:

حق مردم پلدختر نیست با مشکلات سیل رها شوند

  • کد خبر : 14353
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
حق مردم پلدختر نیست با مشکلات سیل رها شوند
جمعه پلدختر خدمات ارائه شده به سیل‌زدگان این منطقه را قابل تحسین خواند، اما با توجه به باقی ماندن بسیاری از مشکلات در حوزه شهری گفت: حق مردم پلدختر نیست که با مشکلات سیل رها شوند.

حق مردم پلدختر نیست با مشکلات سیل رها شوند⁩
امام جمعه پلدختر خدمات ارائه شده به سیل‌زدگان این منطقه را قابل تحسین خواند، اما با توجه به باقی ماندن بسیاری از مشکلات در حوزه شهری گفت: حق مردم پلدختر نیست که با مشکلات سیل رها شوند.
حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سیل ۱۳۹۸ شهرستان پلدختر، خسارت زیادی به زیرساخت های این منطقه وارد شد، که باید این مشکلات برطرف شود، خاطرنشان کرد: البته این خسارت‌ها به غیر از خسارت‌های است که به باغات کشاورزی وارد شده است.
وی افزود: در این سه سال به همت خیران و نیروهای جهادی و حمایت‌های دولت وقت، بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شده و خسارت‌ها هم تا حدودی جبران شده‌اند، تمام این کارهای صورت گرفته، به یقین مرهون خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در کارنامه درخشان آن ثبت و ضبط خواهد شد.
امام جمعه پلدختر اضافه کرد: برخی مشکلات همچنان باقی مانده است که به یقین در جهت رفع آن تلاش خواهیم کرد. انتظار داریم در اسرع وقت مسئولان همت کنند و این مشکلات که برای مردم باقی مانده است، برطرف شود.
موسوی گفت: در حوزه شهری در مسکن مهر و چهار هزار هکتاری، مردم مشکلاتی دارند، حدود ۱۳ سال از زمان ساخت مسکن مهر در پلدختر می‌گذرد و هنوز مشکلات زیرساخت‌ها برطرف نشده است، بازدیدهای میدانی و تقاضای مکرر مردم منطقه، باعث شد که پس از صحبت‌های مکرر با مسئولان، این مشکلات را در خطبه‌های نماز جمعه متذکر شوم.
وی گفت: هم اینک در مسکن مهر پل دختر، هنوز سطح معابر به صورت خاکی ساخته شده است، اقدام عاجلی در این زمینه صورت نگرفته است، دلیل آن هم این است که این بخش به شهرداری واگذار نشده و در دست پیمانکار قرار دارد و ایشان هم به صورت لاک پشتی عمل می‌کند، از سوی دیگر هم به دلیل همین مشکلات، شهرداری خدمات شهری را به این منطقه ارائه نمی‌کند.
وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۳۵۰۰ خانواده در این مسکن مهر ساکن هستند که تقاضا دارند مشکلاتشان برطرف شود، یادآور شد: پس از بیان این مشکلات در خطبه‌های نماز جمعه، معاونت عمرانی فرمانداری اعلام کرد که در این خصوص پیگیری را انجام داده‌ایم و به زودی مشکلات برطرف خواهد شد. البته ما به این وعده داده شده قانع نخواهیم شد و به صورت عملی پیگیری آن خواهیم بود.
امام جمعه پل دختر به بخش دیگری از مشکلات مسکن در این منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین در سایت مسکن چهار هزار نفری که مختص سیل‌زدگان این منطقه احداث شده، مشکلاتی وجود دارد که از جمله آن‌ها نبود سند مالکیت است، هیچ ارگانی سندیت آن را تأیید نمی‌کند. مشکل دیگر، کانال‌های آب‌روبی است که در زمان بارندگی به وجود می آید، اگر بارندگی رخ دهد دوباره مشکلاتی عدیده ای را شاهد خواهیم بود. آنتن‌دهی تلفن همراه هم در این منطقه بسیار ضعیف است.
وی تصریح کرد: در سیل ۱۳۹۸، روستای چم‌مهر، صدرصد زیر سیل تخریب شد، حق این مردم نیست که با مشکلات رها کنیم، بنیاد مسکن خدمات زیادی انجام داده است، اما طرح هادی روستایی باید تلاش بیشتری برای آن صورت بگیرد. چندین بار در این روستا حضور یافتم، مشکلات را از نزدیک شاهد بودم که چه گرفتاری ها را دارند و سبب برخی آلودگی ها شده است، خیابان‌ها هنوز آسفالت نشده است، آبرسانی هم مشکل دارد و در برخی نقاط آب وجود ندارد، همت جدی و انقلابی می‌طلبد که در این زمینه صورت بگیرد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=14353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.