آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
9
💥مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان:

💥اثر بخشی سازه های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در بارش های اخیر

  • کد خبر : 1418
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
💥اثر بخشی سازه های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در بارش های اخیر

✅مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: در بارش های اخیر، اثر بخشی سازه های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در حوزه آبخیز شمال شهر خرم آباد قابل مشاهده بود.

🔻مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: در بارش های اخیر، اثر بخشی سازه های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در حوزه آبخیز شمال شهر خرم آباد قابل مشاهده بود.

🔻 شیرزاد نجفی به بارش های ۴۷.۸ میلی متری هشتم و نهم آذرماه در شهر خرم آباد گریزی زد و بیان کرد: خوشبختانه اثربخشی عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد شامل حوزه های فلک الدین، سرمرغ، زرین چغا، ریمله، سرآسان، آبشار طلایی و کرگانه توانسته که باعث حفاظت از منابع آب و خاک در بالادست حوزه شود.

🔻وی با اشاره به اینکه با انجام عملیات بیومکانیکی و مکانیکی شامل احداث سازه های خشکه چین، بانکت و همچنین احداث سازه های سنگی ملاتی و خاکی، حجم وسیعی از رواناب در پشت سازه های احداثی جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: این سازه ها، سبب کنترل سیلاب و تاخیر در ورود سریع رواناب به رودخانه خرم آباد گردیده به نحوی که با این حجم بارش، شاهد کمترین رواناب در رودخانه خرم رود بودیم.

🔻نجفی در ادامه تصریح کرد: در سیل سال ۹۸ خسارات جبران ناپذیری به تاسیسات، اماکن، جاده ها، پل ها، اراضی کشاورزی، باغات و…وارد شد که در صدد آن هستیم با کمک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار محترم با ایجاد و اجرای پروژه های آبخیزداری خصوصا در مناطق و حوزه های سیل خیز استان مانند خرم آباد، پلدختر و چگنی طوری برنامه ریزی نمائیم که در صورت وقوع سیل، شاهد کمترین خسارت به استان باشیم.

🔻 این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری شهری و کنترل سیلاب در ۱۳ حوزه شهر خرم آباد شامل حوزه های فلک الدین، سرمرغ، زرین چغا، ریمله، سرآسان، کرگانه، قلعه گل، کاکاشرف، پیرجد، کرگاه، شوراب، قلعه جغد هزینه شده است.

✍️ پیام عالیخانی چگنی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=1418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.