آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
3

آمبولانس۱۱۵ تاکسی‌تلفنی نیست

  • کد خبر : 13513
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۱۹
آمبولانس۱۱۵ تاکسی‌تلفنی نیست
ساعت از 10 گذشته است. بچه‌های 115 خسته از یک روز کاری سخت در حال استراحت هستند که از مرکز یک مأموریت جدید اعلام می‌شود. آمبولانس اعزام می‌شود و چند دقیقه بعد به مقصد اعلام شده می‌رسند. بیمار که یک مرد شصت‌ساله است و چند روزی از درد در ناحیه شکم رنج می‌برد و کمی بی‌حال است، از تأخیر کارکنان شاکی است! زن در حالی که سبد مسافرتی، فلاسک چای، دستمال‌کاغذی، ملحفه، تعدادی میوه و دو استکان را آماده کرده است، سوار آمبولانس می‌شود. ظاهراً حفظ کردن تلفن 115 اورژانس از حفظ کردن تلفن آژانس‌ها آسان‌تر است.

ساعت از ۱۰ گذشته است. بچه‌های ۱۱۵ خسته از یک روز کاری سخت در حال استراحت هستند که از مرکز یک مأموریت جدید اعلام می‌شود. آمبولانس اعزام می‌شود و چند دقیقه بعد به مقصد اعلام شده می‌رسند. بیمار که یک مرد شصت‌ساله است و چند روزی از درد در ناحیه شکم رنج می‌برد و کمی بی‌حال است، از تأخیر کارکنان شاکی است! زن در حالی که سبد مسافرتی، فلاسک چای، دستمال‌کاغذی، ملحفه، تعدادی میوه و دو استکان را آماده کرده است، سوار آمبولانس می‌شود. ظاهراً حفظ کردن تلفن ۱۱۵ اورژانس از حفظ کردن تلفن آژانس‌ها آسان‌تر است.
بر اساس پروتکل‌های درمانی، وظیفه اورژانس پیش بیمارستانی رسیدگی به موارد فوریت‌های پزشکی و ارائه خدمات به مصدومین و بیماران اورژانسی می‌باشد. در واقع کار این مجموعه از صحنه حادثه آغاز شده و در مرکز درمانی به پایان می‌رسد.
 
اما به چه مواردی فوریت‌های پزشکی گفته می‌شود؟
بیماری‌ها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق می‌گردند که در صورت عدم ارائه به‌موقع اقدامات امدادی – درمانی، منجر به صدمات عضوی و یا جانی و نیز مشکلات روانی بیمار می‌شود.
مثال‌هایی از موارد اورژانس که در زمره وظایف اورژانس ۱۱۵ هستند عبارت‌اند از اورژانس‌های قلبی، اورژانس‌های محیطی و شغلی، اورژانس‌های اعصاب، اورژانس‌های زنان و زایمان، اورژانس‌های گوارشی، اورژانس‌های تنفسی، اورژانس‌های دستگاه اسکلتی و …
درواقع وظیفه اورژانس ۱۱۵ رساندن بیمارانی به بیمارستان است که اولاً جان آن‌ها درخطر باشد و زمان برای نجات آن‌ها حیاتی است و یا اینکه انتقال بیمار توسط اطرافیان باعث خطرات دیگر نظیر قطع نخاع و فوت نوزاد و عوارض جبران‌ناپذیر گردد.
اما متأسفانه‌ عده‌ای اورژانس ۱۱۵ را با آژانس مسافرتی و تاکسی‌تلفنی اشتباه گرفته‌اند و گاهی اوقات شاهد انتقال دسته‌جمعی یک خانواده با آمبولانس به مراکز درمانی هستیم که همگی از دچار بی‌حالی یا تهوع و … هستند.
این رویداد که آن را ناشی خودخواهی یا ضعف در آموزش و معرفی وظایف اورژانس ۱۱۵ و یا هر چیز دیگری بدانیم ممکن است روزی باعث به خطر افتادن جان عزیزان شود.
خدمات اجتماعی با خدمات شخصی تفاوت دارند. زندگی اجتماعی را بیاموزیم

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=13513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.