آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
4

فرش لرستان موجب اشتغالزایی در استان خواهد شد

  • کد خبر : 13321
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
فرش لرستان موجب اشتغالزایی در استان خواهد شد

  معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگاران از سرمایه گذاری در حوزه فرش در استان خبر داد . دکتر سیروس ابراهیمی با بیان این مطلب که جلسه‌ای با سرمایه گذار و صاحب نظر در حوزه فرش برگزار شد ،گفت: با پیگیری استاندار و رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی […]

 

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگاران از سرمایه گذاری در حوزه فرش در استان خبر داد .

دکتر سیروس ابراهیمی با بیان این مطلب که جلسه‌ای با سرمایه گذار و صاحب نظر در حوزه فرش برگزار شد ،گفت: با پیگیری استاندار و رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی خوشبختانه در فروردین ماه ۱۴۰۱ سرمایه گذار در استان حضور خواهد یافت تا زمینه لازم را برای آموزش نیروهای کار فراهم کند.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته همه کسانیکه متقاضی آموزش فرشبافی بوده واز ناحیه دستگاههای متولی معرفی شوند تحت عنوان فرشباف طی دوره هایی آموزش لازم راطی نموده و پس از کسب مهارت جهت اخذ گواهینامه به مرکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی و گواهینامه دریافت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: افراد آموزش دیده طی کارگاههای مختلف در نقاط مختلف استان با اولویت اشتغالزایی روستایی به کار گرفته می شوند .

وی ادامه داد: سرمایه گذار مکلف شده است تا کارگاههای مورد نظر را دایر و در اختیار کارآموزان قرار دهد .

ابراهیمی افزود: با توافقی که با بانک پاسارگاد انجام گرفته متقاضیان برای دریافت تسهیلات به این بانک معرفی واز تسهیلات ارزان قیمت تبصره ای بهره مند خواهند شد .

وی گفت: بر اساس این توافق فرشبافان می توانند از سرمایه گذار در مقابل کار انجام شده دستمزد روزانه دریافت کنند یا فرش بافته شده خود را به وی بفروشند .

ابراهیمی با بیان این مطلب که تهیه لوازم مورد نیاز و مواد اولیه بر عهده سرمایه گذار است ، گفت: بازار فروش را نیز سرمایه گذار بر عهده گرفته است .

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با مهم دانستن احیای نقشه فرش دستبافت لرستان ؛گفت: نقشه فرش های بافته شده مختلف خواهد بود اما اولویت با نقشه فرش لرستان است.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=13321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.