آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024
5

جزیره کیش و بازی‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲

  • کد خبر : 12483
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۵۱
جزیره کیش  و بازی‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲
برای آنکه بدانیم جزیره کیش در مقام مقایسه همه جانبه با کشورهای قطر و امارات و...چه جایگاهی داشته است؛ بایستی با نگاهی تاریخی به پنجاه سال پیش برگردیم که آنها کجا بودند و کیش کجا بوده است. امروزه به یقین؛ نتیجه این مقایسه؛ صد در صد متفاوت و شگفت انگیز ؛ بلکه برای ما شاید تاسف انگیز است. آنانکه در پنجاه سال پیش جزیره زیبای کیش را به عنوان کانون آینده دار گردشگری و توریسم حداقل در سطح خاورمیانه برایش طرح و برنامه ریزی کرده بودند احتمالا می‌دانستند که برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم می‌بایست هدفدار ؛ بلند همت و آینده نگر بود.

برای آنکه بدانیم جزیره کیش در مقام مقایسه همه جانبه با کشورهای قطر و امارات و…چه جایگاهی داشته است؛ بایستی با نگاهی تاریخی به پنجاه سال پیش برگردیم که آنها کجا بودند و کیش کجا بوده است. امروزه به یقین؛ نتیجه این مقایسه؛ صد در صد متفاوت و شگفت انگیز ؛ بلکه برای ما شاید تاسف انگیز است. آنانکه در پنجاه سال پیش جزیره زیبای کیش را به عنوان کانون آینده دار گردشگری و توریسم حداقل در سطح خاورمیانه برایش طرح و برنامه ریزی کرده بودند احتمالا می‌دانستند که برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم می‌بایست هدفدار ؛ بلند همت و آینده نگر بود.
واکاوی؛ آسیب شناسی و تحلیل اینکه چرا جزیره کیش به این روز افتاده است؛ بماند برای فرصتی دیگر؛ اما آنچه اکنون بسیار ضروری است فرصت ناب فراهم شده جام جهانی قطر است که باید از آن حداکثر استفاده را کرد. یادمان نرود که نام قطر و امارات ؛ مدت‌های مدید بر روی پیراهن بازیکنان بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان یعنی رئال مادرید و بارسلونا خود نمایی میکرده است که این امر نصیب هیچ تولید کننده و صنعتگر ایرانی نشده است؟!؟!. در بیخ گوش جزیره کیش در کشور قطر ؛ با حدود ۱۱ هزار کیلومتر مربع وسعت که تقریبا اندازه استان قم میباشد و حدود ۳ میلیون نفر جمعیت ؛ قرار است بازی‌های جام جهانی برگزار شود. چرا جزیره کیش از این بازار مکاره بزرگ بین المللی ؛ بهره ای مناسب نداشته باشد؟!؟
قطعا مسئولان منطقه آزاد ؛ وزارت امور خارجه ؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات ؛ موسسه نمایشگاه ها ؛ سازمان بنادر ؛ استانداری بوشهر و هرمزگان وسایر ارگانهای ذیربط می‌توانند در اقدامی هماهنگ ؛ دلسوزانه و ضربتی تمهیداتی برای حضور افرادی که در بازی‌های جام جهانی قطر حاضر می‌شوند برای چند روزی ؛ اقامت و خرید و گردش و… در کیش را فراهم کنند تا ما هم هوشمندانه ؛ فرهنگ و تمدن و داشته های ناب خود را به دیگران عرضه کنیم. طبیعی است که در سایه این هوشمندی می‌توان با مردمان مختلف جهان؛ ارتباطات وسیع و مناسبی برقرار کرد که واقعا شاید تکرار نشدنی باشد. از رسانه های گروهی؛ اصحاب مطبوعات و سازمان‌های مردم نهاد و… درخواست دارم که این موضوع را به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح و مورد پیگیری قرار دهند تا با یک عزم راسخ عمومی بتوانیم بهره مناسبی از بازی‌های جام جهانی قطر نصیب کیش و کیشوندان عزیز نماییم.

حسن خسروی.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=12483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.