آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
6

اخاذ نافرجام در چنگال قانون گرفتار شد

  • کد خبر : 11962
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
اخاذ نافرجام در چنگال قانون گرفتار شد

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد اخاذی از شهروند خرم آبادی را داشت شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع افلاک، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان در شرح این خبر گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا از دسترسی افراد […]

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد اخاذی از شهروند خرم آبادی را داشت شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع افلاک، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان در شرح این خبر گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا از دسترسی افراد ناشناسی به تصاویر شخصی و خانوادگی اش خبر داد و از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.
وی افزود: در بررسی های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شخصی با استفاده از ایجاد رابطه صمیمانه در فضای مجازی موفق به اخذ چندین تصویر شخصی و خصوصی از شاکی شده است که بعد از دریافت تصاویر ضمن تهدید شاکی به پخش تصاویر در فضای مجازی از وی درخواست مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان می نماید.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد :با بررسی مستندات و با استفاده از روش های پلیسی سرنخ های اولیه بدست آمد که در کمتر از ۷۲ ساعت شخص متهم شناسایی و با هماهنگی های قضایی و جمع آوری مستندات لازم در خصوص وقوع جرم متهم ضمن دستگیری به پلیس فتا انتقال داده شد.
این مقام انتظامی گفت : متهم ابتدا قصد فریب کارآگاهان پلیس فتا را داشت و منکرارتکاب جرم شد، ولی با هوشیاری افسر تحقیق و ارائه مستندات لب به اعتراف گشود وبه بزه انتسابی معترف که به همراه مستندات پرونده به دادسرا انتقال داده شد.
سرهنگ ابراهیمی ضمن هشدار به کاربران فضای مجازی از آنان خواست تا از انتشار هرگونه عکس و یا اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری کنند زیرا این اطلاعات باعث ایجاد مزاحمت و اخاذی برای آنها از طریق سود جویان فضای مجازی میشود . هم چنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی جهت  مشاوره حضوری و تلفنی با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند
لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=11962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.