آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
2

نقدی بر شیوه قیمت گذاری غیر اصولی مرغ گرم در استان لرستان

  • کد خبر : 1183
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
نقدی بر شیوه قیمت گذاری غیر اصولی مرغ گرم در استان  لرستان

پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك :با توجه به نوسانات اخیر قیمت مرغ گرم در بازار  و افزایش غیر منطقی آن که باعث حذف شدن آن از سبد غذایی قشر متوسط و ضعیف آن گردید .اقداماتی از سوی نهادهای ذیربط صورت گرفت تا از اجحاف به مصرف کنندگان  جلوگیری شود . نکته قابل توجه در […]

پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك :با توجه به نوسانات اخیر قیمت مرغ گرم در بازار  و افزایش غیر منطقی آن که باعث حذف شدن آن از سبد غذایی قشر متوسط و ضعیف آن گردید .اقداماتی از سوی نهادهای ذیربط صورت گرفت تا از اجحاف به مصرف کنندگان  جلوگیری شود .

نکته قابل توجه در این قیمت گذاری اینجاست که بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار استان تهران قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان  20400  تومان مشخص گردید و در برخی میادین عرضه میوه ، تره بارو مواد پروتئینی  برای کمک به اقشار آسیب پذیر  توزیع  مرغ گرم با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان   آغاز شده است که این قیمت گذاری با توجه به حذف واسطه ها یعنی عرضه مستقیم به مردم صورت گرفته است .

حالا نکته عجیب تر اینجاست که در استان لرستان که رکورد دار تورم و گرانی در کشور است ؛ قیمت گذاری مرغ گرم از این قاعده استثنا نشده   این بار هم قیمت مرغ گرم توسط ستاد تنظیم بازار در لرستان ۲۴۰۰۰ تومان تعیین گردیده است .

بد نیست بدانید که بر اساس آمار سازمان صمت استان تهران تنها ۸ درصد از مرغ گرم  مصرفی مردم در داخل استان تهران تولید گردیده و ۹۲ درصد از مرغ مورد نیاز این استان از استان های دیگر وارد شده و قاعدتا در قیمت گذاری  ها می بایست هزینه حمل از کشتارگاه تا مراکز مصرف هم در نظر گرفته شود .

انتظار می رود سرپرست محترم سازمان صمت استان لرستان با همکاری نهادهای ذیربط با توجه به تولید بخش عمده ای از مرغ استان در داخل شهر ها و حذف هزینه های حمل مرغ    در این قیمت گذاری تجدید نظر نمایند تا بخش عمده ای از مردم که عمدتا از اقشار ضعیف و متوسط هم محسوب می شوند  از این جیره غذایی مهم محروم نشوند

علی قربانی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=1183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.