آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
6

كرونا و مرگ

  • کد خبر : 1179
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
كرونا و مرگ

پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك :وجه اشتراک کرونا و مرگ در این است که شما در هر دو مورد مرگ و کرونا ،  نمیدانید که کجا و چه موقع کرونا میگیرید یا میمیرید . جالب است . هر چه بوده و هست ، از یک منظر ، شاید هم ویروس کرونا خواست به ما […]

پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك :وجه اشتراک کرونا و مرگ در این است که شما در هر دو مورد مرگ و کرونا ،  نمیدانید که کجا و چه موقع کرونا میگیرید یا میمیرید . جالب است . هر چه بوده و هست ، از یک منظر ، شاید هم ویروس کرونا خواست به ما ، حقیقتی به نام مرگ را یادآور شود که متاسفانه هیچ آمادگی برای آن نداریم و در واقع هیچ کدام ما نمیخواهیم بمیریم و این خیلی عجیب  است . روزهای اول هفته را به عشق تعطیلات آخر هفته میگذرانیم غافل از اینکه روز به روز داریم به مرگ خود نزدیکتر میشویم .  ما برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا انواع و اقسام شیوه نامه ها و داروها و درمانهای احتمالی سنتی و صنعتی و پیشگیریهای جورواجور را نشستیم پس از هفته ها جلسه و مطالعه و هماهنگی و…. نوشتیم و ابلاغ کردیم اما برای حقیقتی اجتناب ناپذیر بنام مرگ هیچ شیوه نامه متحد الشکل کاربردی ننوشتیم و هیچ آمادگی برای خود  مهیا نکردیم و از نماز و قرآن و عترت بهره ای نمیبریم .  اصلا نمیخواهم در این شرایط ،  آیه یاس و ناامیدی بخوانم بلکه میخواهم به آنانکه به یاد مرگ نیستند و دایم در حال ظلم و ستم به این و آن هستند ،  یک هشداری داده باشم .
دوست گرامی ! از مرگ فرار و گریزی نیست حتی اگر در محکم ترین  و مجهز ترین ساختمانها باشیم . اما براستی برای مواجهه با مرگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟ . هیچ کس منکر زندگی بعد از مرگ نیست اما ره توشه ما برای دنیای بعد چیست ؟ کرونا ، این هشدار و علامت را به بشر داد که ای بشر ! تو در عین توانمندی و قدرت ، بسیار ضعیف هستی و ناتوان . امروزه بعد از گذشت یکسال از پیدایش ویروس کرونا چه کسی هست که از کرونا نگرانی و وحشت و استرس نداشته باشد . چه کسی مطمئن است که کرونا نمیگیرد یا نمیمیرد؟ آیا وقت آن نرسیده است کمی فکر کنیم . این چند روزه عمر را چگونه و درچه راهی صرف کرده ایم ؟ دل چه کسی را سوزانده ایم و حق چه کسی را پایمال کرده ایم ؟ دست چه کسی را گرفته ایم و مشکل چه کسی را برای رضای خدا حل کرده ایم ؟ آیا کرونا ما را بیدار نکرده است ؟ آیا رفتن عزیزانمان ما را بیدار نکرده است ؟ بیایید کمی به وجه اشتراک کرونا و مرگ فکر کنیم  و خدا را همواره حاضر وناظر بر اعمال خود بدانیم . که اگر اینگونه شود بساط ظلم و ستم و خیانت و گناه ،  برچیده خواهد شد .  

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=1179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.