آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
4
استاندار لرستان :

نقاط قوت فرهنگی استان در شرایط کرونایی به ضعف تبدیل نشود / کمبود سرمایه گذاری صنعتی در لرستان

  • کد خبر : 1169
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
نقاط قوت فرهنگی استان در شرایط کرونایی به ضعف تبدیل نشود / کمبود سرمایه گذاری صنعتی در لرستان
سید موسی خادمی گفت: در چهار ماهه اول پس از سیل حدود ۲۰ هزار مسکن خسارت دیده، کاملا تعمیر و در اختیار مردم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،خادمی در گفتگوی تلفنی با رادیو جوان ،اظهارکرد: یکی از نقاط قوت فرهنگی لرستان در برگزاری باشکوه مراسم عروسی یا ترحیم است که در شرایط کنونی استان و به دلیل شیوع کرونا نباید به نقطه ضعفی برای جامعه تبدیل شود .

او در پاسخ به نحوه تصمیم گیری ستاد مدیریت بیماری کرونا در مواجهه با این موضوع، افزود: با اجرایی شدن مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی تالارهای پذیرایی و آرامستان ها تعطیل شده و از ایجاد هرگونه تجمع جلوگیری خواهد شد که امیدواریم مردم نیز در رابطه با محدود کردن مراسم خود، همکاری کنند .

خادمی برگزاری هر گونه تجمع را نقطه آسیب پذیری جامعه به لحاظ شیوع کرونا عنوان کرد و گفت : در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا از برخورد قانونی با ناقضان دستورالعمل ها تا جریمه کردن خودروهای پارک شده در محیط آرامستان ها، هر اقدامی که لازم باشد را در چارچوب قانون انجام خواهیم داد .

استاندار لرستان در پاسخ به وضعیت اشتغال در استان، خاطر نشان کرد: بیکاری در لرستان موضوعی مدت‌دار است که مربوط به چند سال اخیر نیست و بخشی زیادی از آن به زیرساخت ها  مربوط می‌شود .

اوبا اشاره به کمبود سرمایه گذاری صنعتی در لرستان،عنوان کرد: عمده مشاغل استان درحوزه‌های کشاورزی و دامپروری ایجاد شده و متاسفانه عدم زیرساخت های مناسب جاده ای، ریلی و فرودگاهی مانعی برای جذب سرمایه گذار بوده است .

او بیان  کرد: با توجه به این موضوع که در چند سال اخیر اقدامات مهمی در حوزه زیرساختهای استان صورت گرفته و شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم آمده، امیدواریم شاهد تأثیر آن در اشتغال نیز باشیم .

استاندار لرستان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در سیل نیز گفت: در حوزه‌ های مسکن، کشاورزی، زیرساخت ها و به ویژه ایمن سازی حریم رودخانه ها اقداماتی به صورت متمرکز صورت گرفته و بخش زیادی از خسارات وارد شده جبران شده است .

خادمی عنوان کرد: در چهار ماهه اول پس از سیل حدود ۲۰ هزار مسکن خسارت دیده، کاملا تعمیر و در اختیار مردم قرار گرفت؛ همچنین از ۱۲ هزار واحد تخریب شده حدود ۱۰ هزار واحد آن تکمیل و به مردم تحویل داده شده و بقیه نیز بزودی به اتمام می رسد .

او تاکید  کرد: در حوزه تعهدات دولت، پرداخت تمامی تسهیلات ساخت مسکن، کمک های بلاعوض مالی و وام معیشتی به مردم انجام شده و حتی جانمایی زمین برای ساخت مسکن سیل زدگان نیز صورت گرفته که در این رابطه حدود ۵۰ هکتار به اراضی شهری و روستایی اضافه شده است .

استاندار لرستان پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارات دیده از سیل، ایمن سازی بستر رودخانه ها، بهسازی جاده های دسترسی شهری و روستایی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در پساسیل استان مطرح کرد .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=1169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.