آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
4

اطلاعیه روابط عمومی غله در مورد گرانی نان

  • کد خبر : 11031
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
اطلاعیه روابط عمومی غله در مورد گرانی نان
بسم الله الرحمن الرحیم باعرض سلام و تحیت با توجه به طرح مطالبی پیرامون افزایش نرخ نان در گروههای مجازی لازم میداند موارد ذیل را جهت استحضار اعلام نماید. ۱. بر اساس بخشنامه ستاد تنظیم کشور که در اسفندماه سال قبل به استانداران ابلاغ گردید مقرر شد متناسب با افزایش هزینه های مترتب بر تولید نان نسبت به ابلاغ نرخ جدید نان اقدام گردد که در استان با توجه به شرایط معیشتی مردم این اقدام با تاخیر ده ماهه و پس از اینکه استانهای همجوار مبادرت به افزایش نرخ نموده اند صورت گرفته است.

بسم الله الرحمن الرحیم

باعرض سلام و تحیت
با توجه به طرح مطالبی پیرامون افزایش نرخ نان در گروههای مجازی لازم میداند موارد ذیل را جهت استحضار اعلام نماید.
۱. بر اساس بخشنامه ستاد تنظیم کشور که در اسفندماه سال قبل به استانداران ابلاغ گردید مقرر شد متناسب با افزایش هزینه های مترتب بر تولید نان نسبت به ابلاغ نرخ جدید نان اقدام گردد که در استان با توجه به شرایط معیشتی مردم این اقدام با تاخیر ده ماهه و پس از اینکه استانهای همجوار مبادرت به افزایش نرخ نموده اند صورت گرفته است.
۲. با عنایت به پیگیری مستمر صنف نانوایان استان و از طرفی ازدیاد تخلفات ناشی از عدم تعادل در درآمد و هزینه این واحدها، تجدید نظر در نرخ نان اجتناب ناپذیر بوده و بر این اساس پس از کارشناسی و آنالیز هزینه ها تصمیم به تعیین و ابلاغ نرخ جدید گرفته شد.
۳. در خصوص کیفیت نان نمیتوان همه واحدهای نانوایی استان را به واسطه تعداد محدودی متخلف به تولید نان بی کیفیت محکوم کرد در حالیکه غالب نانوایان استان نسبت به تولید نان ماکول و مطلوب اقدام مینمایند.لذا ثابت نگهداشتن نرخ نان علیرغم افرایش چشمگیر هزینه ها به واسطه وجود چند واحد متخلف منطقی به نظر نمیرسد.
۴. گسترش کمی و کیفی نظارت بر واحدهای نانوایی بعنوان مطالبه بحق مردم قابل پیگیری است که در اینخصوص با تاکید کارگروه آرد و نان استان برنامه ریزی لازم بلحاظ افزایش بازرسیها صورت گرفته است.
۵. در پایان ذکر این نکته ضروری است که نرخ آرد مصارف نانوایان افزایش نیافته و همچنان با قیمت قبل عرضه میگردد و افزایش نرخ صورت گرفته به واسطه افزایش هزینه سایر عوامل موثر درقیمت تمام شده نان شامل هزینه بهبود دهنده، انرژی،دستمزد کارگر،اجاره مغازه،بیمه،مالیات و …. بوده است.

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=11031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.