آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
4
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

همیاران طبیعت بازوی اصلی در حفظ، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی هستند*

  • کد خبر : 9840
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
همیاران طبیعت بازوی اصلی در حفظ، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی هستند*
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در *بیست و هفتمین جلسه رسمی و عادی شورای اسلامی شهر خرم آباد* که با دستور کار ایجاد تعامل و ارتقاء همکاری های مشترک فی مابین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برگزار گردید، گفت: همیاران طبیعت بازوی اصلی در حفظ، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی‌ هستند.

🔻مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در *بیست و هفتمین جلسه رسمی و عادی شورای اسلامی شهر خرم آباد* که با دستور کار ایجاد تعامل و ارتقاء همکاری های مشترک فی مابین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برگزار گردید، گفت: همیاران طبیعت بازوی اصلی در حفظ، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی‌ هستند.

🔻 *شیرزاد نجفی* با ارائه گزارش کاملی از کارهای آبخیزداری که در طی ۳ سال گذشته تا کنون انجام شده است، افزود: بزرگترین پارک آبخیز کشور در قلعه گل با ۲۰ هزار هکتار نقش مهمی در کنترل روان آب‌های جنوب شهر خرم‌آباد دارد که از شهرداری و شورای شهر می خواهم به دلیل نقش مهم این پارک، در تکمیل آن مشارکت کنند.

🔻 وی به ۱۳ حوزه کلان آبخیز شهر خرم آباد که تاثیر بسزایی در کنترل رواناب خرم رود دارد، گریزی زد و خاطرنشان نمود: زمین بهشت موعود در تملک شخص خاصی بود که با تلاش های ۶ ماهه توانستیم سند مالکیت شخص را باطل و آن را در اختیار شهرداری و سازمان آرامستان ها قرار دهیم.

🔻نجفی به کاهش حریق جنگل ها و مراتع در سال های گذشته نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی، طرح همیار طبیعت به اجرا درآمده تا علاقه‌مندان و دوستداران منابع‌طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت، در قالب این طرح سازماندهی شوند.

🔻 گفتنی است که این مقام‌ مسوول در پایان با اهدای کارت همیاران طبیعت به شهردار مرکز استان، رئیس شورای شهر و اعضای شورا، از آنها خواست که با هدف استفاده از دانش بومی و صیانت از عرصه های منابع طبیعی کما فی سابق در کنار منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان باشند.

*✍️ پیام عالیخانی چگنی*

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.