آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
3

دو مشکل بزرگ در برقراری ارتباطات انسانی

  • کد خبر : 9524
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
دو مشکل بزرگ در برقراری ارتباطات انسانی
با کمی اغماض معنی این دوکلمه عبارت است از : ارائه و معرفی. من مخفف دوکلمه فوق را گذاشته ام : پریپرو ( PrePro ). حقیقت آن است که ما در برقراری ارتباطات انسانی دو مشکل بزرگ مهارتی داریم :

حتما با عبارات زیر آشنا هستید :
Presentation
Promotion

با کمی اغماض معنی این دوکلمه عبارت است از : ارائه و معرفی.
من مخفف دوکلمه فوق را گذاشته ام : پریپرو ( PrePro ).
حقیقت آن است که ما در برقراری ارتباطات انسانی دو مشکل بزرگ مهارتی داریم :
۱ – بلد نیستیم چگونه توانمندیها ؛ استعدادها ؛ داشته ها و یافته های خود را بدرستی و در یک بسته بندی زیبا به دیگران ارائه و عرضه نماییم.
۲ – بلد نیستیم چگونه‌ در برخورد اول با دیگران ؛ خود را به نحو شایسته ای معرفی کنیم.
این دو مشکل در وهله اول مربوط به خانواده و در مرحله بعد مربوط به مدرسه می‌شود.
والدین و پدر و مادرها ؛ اغلب به بچه ها تذکر و تاکید دارند که در جامعه؛ در کوچه و مدرسه و مغازه و… با ادب و مرتب و محترم باشیم و قشنگ و درست و حسابی حرف بزنیم . اما هیچ گاه کتاب و جزوه ای برای این توصیه و تاکیدات خود ندارند. در مدرسه هم که دیگر نگو و نپرس. تمام ارکان مدرسه اعم از معلم؛ مدیر؛ کادر آموزشی و خدماتی مدرسه می‌بایست کانونی سرشار از عشق و مهر و محبت بوده و چشمه جوشان رشد و شکوفایی و امید آفرینی و بالندگی برای دانش آموزان باشند که متاسفانه بدینگونه نیست؛ کما اینکه با صدای زنگ آخر مدرسه ؛ دانش آموزان به شکل عجیبی از مدرسه خارج می‌شوند که گویی از زندان رها شده اند؟!؟!
بیایید همه با هم کمک کنیم و مطالبه کنیم و استقبال کنیم از اینکه یاد بگیریم ؛ آموزش ببینیم و کسب مهارت و دانش کنیم که چگونه خود را معرفی کنیم؟ چگونه تعامل و ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه در جذب دیگران موفق باشیم؟ چگونه خود را در قلب افراد جا کنیم؟ چگونه در دل و جان دیگران نفوذ کنیم تا محصول و کالا و جنس ما را بخرند و مصرف کنند؟ چگونه اعتماد به نفس بالایی کسب کنیم تا دچار اختلال و پارازیت در برقراری ارتباطات نشویم؟ چگونه و چطور و با چه شگردها و در چه زمانی و با استفاده از چه کلمات و جملاتی با دنیای وجودی و شخصیت دیگران آشنا شویم و خلاصه چه آموزش‌هایی را فرا بگیریم که تضادها و تعارضات کمتر و کمتری را در جامعه شاهد باشیم و لذت بیشتری از کنار هم بودن و با هم بودن ها ببریم.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.