آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
2

کشکان نیز روی دروغگویان را سیاه کرد…

  • کد خبر : 8678
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
بهار امسال بود که هشدار خشک شدن کشکان را بدلیل بارش کم و همچنین وجود پمپاژهای بیش از دبی آب این رودخانه را دادیم. علاوه بر هشدار راهکار لازم برای جلوگیری از ورود خسارت به کشاورزان و مخصوصا باغدارانی که سالیان سال سرمایه گذاری کرده بودند را نیز اعلام نمودیم.

🔻بهار امسال بود که هشدار خشک شدن کشکان را بدلیل بارش کم و همچنین وجود پمپاژهای بیش از دبی آب این رودخانه را دادیم. علاوه بر هشدار راهکار لازم برای جلوگیری از ورود خسارت به کشاورزان و مخصوصا باغدارانی که سالیان سال سرمایه گذاری کرده بودند را نیز اعلام نمودیم.

🔻اما متأسفانه نادیده گرفتن این موضوع باعث خسارات فراوان و خشک شدن بسیاری از باغات، مزارع کشاورزی و همچنین تلف شدن آبزیانی شد که در طول مسیر این رودخانه زندگی می کردند.

🔻 این خشکی رودخانه نه تنها کشاورزی چندین روستا از شهرستان چگنی را به صورت کامل از بین برد بلکه بخاطر از بین رفتن کشاورزی و همچنین خشک شدن مراتع باعث گرانی خوراک دام و به تبع آن کاهش شدید قیمت دامها گردید.

🔻ساکنین بسیاری از روستا بخاطر ناتوانی مالی مجبور به فروش دامهای خود شدند و برای کسب درآمد به شهرهای بزرگ از جمله تهران مهاجرت نمودند.

🔻خسارت این سهل انگاری و عدم توجه به این موضوع اگر از سیل چند سال پیش بیشتر نباشد کمتر نیست، تنها کافی بود چند هفته برنامه ریزی مناسبی صورت می‌گرفت که بخاطر منفعت طلبی عده ای این وضعیت بحرانی بوجود نیاید.

🔻حال رود کشکان نزدیک به دو هفته بدون کوچکترین بارندگی به حیات قبلی خود حتی با قدرت بیشتر ادامه داده است تازه اگر منفعت طلبی کارخانه های ماسه شویی نبود مطمئن باشید چند هفته زودتر این اتفاق رخ می داد.

👈اکنون نیز از مسئولین محترم مخصوصا دادستان‌ محترم شهرستان چگنی و همچنین دادستان محترم استان بعنوان مدعی العموم انتظار می‌رود که با بررسی موضوع با خاطیان و کسانی که مدعی بودن صحبت‌های ما غیر کارشناسی هستش و آنها بیشتر می‌دانند برخورد قاطع صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=8678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.