آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
5
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان از شرایط مساعد و قابل اطمینان تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی خبر داد .

  • کد خبر : 7347
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان از شرایط مساعد و قابل اطمینان تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی خبر داد .
حجت اله بیرانوند در مورد وضعیت و شرایط ذخیره سازی کالاهای اساسی تعهدی(گندم،برنج و شکر ) در سطح استان گفت خوشبختانه هیچگونه نگرانی بابت تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم و جود ندارد .

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان از شرایط مساعد و قابل اطمینان تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی خبر داد .

حجت اله بیرانوند در مورد وضعیت و شرایط ذخیره سازی کالاهای اساسی تعهدی(گندم،برنج و شکر ) در سطح استان گفت خوشبختانه هیچگونه نگرانی بابت تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم و جود ندارد .

ب بیرانوند در خصوص ذخیره سازی و توزیع به موقع گندم و کالاهای اساسی در سطح استان گفت :
از ابتدای سالجار تا کنون نزدیک به ۱۰ هزارتن برنج و شکر در راستای تنظیم بازار و با قیمت مصوب عرضه شده و از آغاز عملیات خرید تضمینی تا کنون بیش از ۱۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان و ۲۲۲۷ تن دانه روغنی کلزا خریداری و ذخیره شده است.

بیرانوند در اینخصوص افزودند ۱۷۷۶۶ کشاورز در سالجاری گندم مازاد بر نیاز خود را در قالب ۳۲۵۵۲ محموله و ۹۰۲ کشاورز ۱۱۰۷ محموله دانه روغنی کلزای تولیدی خود را به مراکز تحت پوشش این اداره کل تحویل داده اند .
که در خصوص خرید گندم نسبت به سال قبل ۵۷ درصد کاهش و در خرید دانه روغنی کلزا ۶ درصد افزایش داشته ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان در ادامه با اشاره به پرداخت بهای محصولات خریداری شده اعلام کردند،مبلغ ۶۲۰ میلیارد تومان بابت گندم دریافتی و ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت دانه روغنی کلزا بحساب کشاورزان استان واریز شده است .
بیرانوند با اشاره به کاهش تولید و به تبع خرید محصولات کشاورزی در سالجاری به دلیل خشکسالی، بیان داشتند بیشترین کاهش در میزان خرید گندم نسبت به سال قبل مربوط به شهرستان الیگودرز با ۷۳ درصد ،شهرستانهای خرم آباد و کوهدشت با ۶۵ درصد و
شهرستان دلفان با ۶۲ درصد میباشد
و کمترین کاهش در خرید گندم نیز ( ۹ درصد )مربوط به شهرستان سلسله بوده است .

بیشترین میزان خرید گندم در سالجاری مربوط به شهرستانهای ازنا با ۲۷ هزار تن ، کوهدشت با ۱۷ هزار تن و سلسله با ۱۳ هزار تن میباشد .
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان همچنین بیشترین افزایش در تولید و خرید دانه روغنی کلزا را نسبت به سال قبل مربوط به شهرستانهای پلدختر ،چگنی و کوهدشت اعلام‌ و اظهار داشتند
بیشترین میزان خرید دانه روغنی کلزا را در سالجاری شهرستانهای سلسله با ۱۰۵۶ تن، بروجرد با ۴۵۰ تن و پلدختر با ۱۸۹ تن به خود اختصاص داده اند .
بیرانوند در پایان میزان مصرف سالانه گندم در استان را ۳۰۰ هزار تن اعلام و اضافه کردند به دلیل خشکسالی و کاهش بیش از ۵۰ درصدی خرید تضمینی ،کسری نیاز استان از سایر استانهای تولید کننده و از‌ محل واردات تامین خواهد شد که در اینخصوص پیش بینی های لازم صورت گرفته و مشکل خاصی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=7347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.