آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
5

در کربلا چه گذشت؟!؟

  • کد خبر : 5647
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
در کربلا چه گذشت؟!؟
⏺شخصی به یزید گفت که : ای یزید ، نصاری  ( یاران حضرت عیسی ( ع ) ) ، خاک پای سم یک خر را که معتقد بودند حضرت عیسی برآن سوار شده است را ، عزیز و محترم می شمرند در حالی که شما پسر دختر پیامبر دین خود را کشتید ؟ وای بر شما  .

در کربلا چه گذشت؟!؟

از : دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب آشنایی با قرآن و عترت.

⏺ نکته ای برای شب چهارم….

ماه محرم آمد تا محرم اسرار شویم تا که مجرم نشویم.

⏺شخصی به یزید گفت که : ای یزید ، نصاری  ( یاران حضرت عیسی ( ع ) ) ، خاک پای سم یک خر را که معتقد بودند حضرت عیسی برآن سوار شده است را ، عزیز و محترم می شمرند در حالی که شما پسر دختر پیامبر دین خود را کشتید ؟
وای بر شما  .

⏺به یکی از یاران و نزدیکان عمر بن سعد گفتند : وای بر تو . ذریه رسول خدا را کشتید ؟ آن فرد گفت : خاموش باش . اگر آنچه را دیدیم تو دیده بودی ، آنچه ما کردیم تو هم میکردی . چون آنها ( یاران حسین ) پهلوانانی دست به شمشیر ؛ مانند نره شیر بر ما یورش می بردند و پهلوانان ما را از چپ و راست به خاک میانداختند و خود را به سوی مرگ پرتاب میکردند . نه امان نامه قبول میکردند ، نه مال و پول میخواستند نه مقام . اگر ساعتی آنها را آزاد میگذاشتیم همه قشون ما را میکشتند . ما با این شرایط باید چه میکردیم؟

⏺وقتی که کاروان اسیران حسینی را در کوفه می گرداندند ، عده ای از مردم که فهمیده بودند خاندان رسول الله را در شهر آورده اند ناراحت شده و گریه میکردند . امام سجاد ( ع ) فرمودند :  اگر برای ما گریه میکنید پس چرا پدرم و خاندانش را کشتید؟!؟!

⏺مالک ابن انس میگوید : من خودم دیدم که عبید الله بن زیاد با چوب دستی خویش به دندانهای سفید حسین ( ع ) میزد و میگفت : حسین ! چه دندانهایی داری ؟ مالک گفت : خودم میدانم که این لبها و دندانهایی را که تو چوب میزنی ، رسول خدا بوسیده است .

⏺عبید الله بن زیاد ، سر امام حسین ( ع ) را روی دو پای خود گذاشت که ناگهان قطره خونی از سر مبارک امام حسین روی پای عبید الله چکید و از لباسش هم گذشت و به پای عبید الله نفوذ کرد و پایش سوراخ شد و هر چه کردند خوب نشد و جای آن بوی بسیار بدی میداد بطوری که عبید الله همواره با خود مشک داشت تا بوی آن دیگران را اذیت نکند .

الا لعنت الله علی القوم الظالمین

( برگرفته از کتاب در کربلا چه گذشت؟) نوشته مرحوم شیخ عباس قمی).

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.