آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
4

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک نماد ظرفیت داخلی در شرایط تحریم است

  • کد خبر : 5354
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک نماد ظرفیت داخلی در شرایط تحریم است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت:آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک نماد ظرفیت داخلی در شرایط تحریم است که طرحی در تراز جهانی بوده که تنها بخشی از توان فنی و اجرایی فرزندان این مرز و بوم در عبور از محدودیت‌ها به رخ جهانیان می‌کشد. به گزارش پايگاه خبري و تحليلي  طلوع  افلاك ،وحید کرم‌الهی درجمع […]

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت:آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک نماد ظرفیت داخلی در شرایط تحریم است که طرحی در تراز جهانی بوده که تنها بخشی از توان فنی و اجرایی فرزندان این مرز و بوم در عبور از محدودیت‌ها به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش پايگاه خبري و تحليلي  طلوع  افلاك ،وحید کرم‌الهی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک حد فاصل خرم‌آباد -بروجرد به طول ۶۸ کیلومتر بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب کشور بوده که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت احداث آزاد راه اراک- خرم‌آباد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء احداث شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح آن گامی مهم در تامین زیرساخت‌های حمل و نقل کشور برداشته شده است، افزود: مطالعات و اجرای این طرح ملی در مدت هشت سال و با هزینه ۳۰۰۰ میلیارد تومان انجام شده که با بهره‌برداری از این پروژه فاصله خرم‌آباد- اراک ۳۲ کیلومتر کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: روانسازی پوشش تردد ۲۰ هزار وسیله نقلیه در روز، صرفه‌جویی سالانه ۷۳ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل، کاهش ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر، کاهش سالانه ۱۹۶ هزار تن انتشار گازهای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی سالانه ۸۴۰ میلیارد ریالی کاهش زمان سفر، صرفه‌جویی سالانه ۱۴۷ میلیارد ریالی کاهش تصادفات و جلوگیری از تداخل شهری و برون شهری در محور خرم‌آباد – اراک از مزایای این طرح ملی است.

کرم‌الهی بیان کرد: با افتتاح این طرح ارتباط آزادراه‌های ساوه- سلفچگان – اراک  و خرم‌آباد -پل زال برقرار و گامی مهم در پویایی و ارتقاء شبکه آزادراهی کشور برداشته شد.

وی عنوان کرد: آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک براساس استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این آزاد راه به صورت شش خطه و به عرض بیش از ۳۵ متر احداث شده است که دارای ۴۰۷ دهنه پل به طول ۱۰۵۹ متر، چهار رشته تونل به طول ۸۴۲۸ متر و چهار تبادل و تقاطع غیر همسطح است.

کرم‌الهی اضافه کرد: ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی، بیش از یک میلیون متر مربع قالب‌بندی و ۹۳۹ هزار متر مکعب بتن‌ریزی از دیگر مشخصه‌های بارز این طرح است.

وی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک نماد ظرفیت داخلی در شرایط تحریم است که طرحی در تراز جهانی بوده که تنها بخشی از توان فنی و اجرایی فرزندان این مرز و بوم در عبور از محدودیت‌ها به رخ جهانیان می‌کشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: این آزادراه گامی بزرگ در ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل کشور و شکوفایی اقتصادی لرستان است.

رضا ميرزايي

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.