آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
4
دکتر حسن خسروی:

برقراری ارتباط موثر( قسمت دوم)

  • کد خبر : 5338
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
برقراری ارتباط موثر( قسمت دوم)
چگونه بر جذابیت خود بیافزاییم ؟ چگونه خود را به دیگران معرفی کنیم ؟ چگونه در دل دیگران نفوذ کنیم

کلیدهای برقراری ارتباط موثر

چگونه بر جذابیت خود بیافزاییم ؟ چگونه خود را به دیگران معرفی کنیم ؟ چگونه در دل دیگران نفوذ کنیم ؟

از : دکتر حسن خسروی – مدرس دانشگاه – مشاور و مولف کتاب مهارتهای زندگی

قسمت دوم :

۷ – جوری صحبت نکنید که صدای شما روی مخ طرف باشد . طوری صحبت کنید که ذرات آب دهانتان به طرف مقابل پرتاب نشود . از اصطلاحات کوچه بازاری یا گنگ و نامفهوم استفاده نکنید . در حین صحبت کردن  ، زیاد تکان نخورید و سر خود را دایم به طرفین نچرخانید . آرامش بصری طرف را به هم نریزید . وقتی با کسی راه میروید و صحبت میکنید در حین صحبت دایم به بازو ، شانه ها و دست طرف ضربه نزنید که به شما توجه بیشتر کند .

۸ – برای نشستن پشت میز مذاکره و گفتگو ، مراقب محل و طرز نشستن خود باشید . مراقب نحوه نوشیدن آب باشید . مراقب نحوه پوست کندن میوه و استفاده از قاشق و چنگال و بشقابها باشید . آداب اولیه تشریفات را فرابگیرید . جلوی جمعیت به میوه گاز نزنید . با دهان پر صحبت نکنید . موقع نوشیدن شربتهای رنگی خیلی مراقب باشید قطرات آنها به لباس شما یا دیگران نپاشد .

۹ – افراد را مسخره نکنید . طوری برخورد نکنید که فکر کنند دارید آنها را تحقیر میکنید . اگر با حرفهای طرف مقابل موافق نیستید ، در فرصت مناسب اجازه بگیرید و وقت بگیرید و با دلایل منطقی و عقلایی نظر درست را مطرح کنید .

۱۰ – اگر با کسی در ماشین نشسته اید و رانندگی میکنید . قبل از استفاده از رادیو یا پخش موسیقی ، نظر او را جویا شوید که بعدا اعتراضی نداشته و توی ذوق شما نخورد . در رانندگی جو گیر نشوید و حرکات و رفتار و سخنان سنجیده داشته باشید تا طرف مقابل معذب نبوده و احساس ناخوشایندی نداشته باشد . اگر به مغازه ای جهت خرید مراجعه مینمایید ، اول با سلام و روز بخیر و خدا قوت شروع کنید . اگر قیمت اجناس مورد نظرشما خیلی گران است ، به فروشنده و جنس او توهین نکنید . به این گفتگوی فرضی توجه کنید : خریدار : آقا سلام روز بخیر این پرتقالها کیلویی چنده ؟ فروشنده : سلام . کیلویی ۲۰ هزارتومان . خریدار : آقا چه خبره ؟ مگه سر گردنه است ؟ این پرتقالها که همچین درشت هم نیستند ؟!؟. خوب ملاحظه میکنید که این گفتگو ، یک تعامل نادرست و غیر محترمانه بوده و  سرانجام خوبی ندارد.

۱۱ –بعضی ها عادت دارند سیر و پیاز همراه غذا استفاده میکنند . بعضی ها مرتب مسواک نمیزنند . بعضی ها زیاد عرق میکنند . بعضی ها شوره سر بسیار دارند . بعضی ها توجه به واکس کفش خود ندارند . اینها همه آزاردهنده است . اینها همه باعث میشود دیگران تصویر خوبی از ما نداشته باشند . اصولا انسان هوشمند همیشه سعی میکند یک قدم از طرف مقابل جلوتر بوده و ذهن او را بخواند و رفتارهای وی را پیش بینی کند . برای ساختن تصویری مناسب از خود در نظر دیگران بایستی قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل خوبی داشته باشیم . در غیر این صورت ما هم آدمی میشویم بی هویت و بدون شناسنامه و فاقد اعتبار که دیگران برایمان حسابی باز نمیکنند .   حسن خسروی .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.