آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
2

راه حل مشکلات در زندگی مشترک

  • کد خبر : 4940
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
راه حل مشکلات در زندگی مشترک
زنان و مردان زیادی به دلیل ترس از مشاجره به وجود آمدن تنش در خانه از بیان عقاید و دیدگاه خود به همسرشان پرهیز می کنند.

راه حل مشکلات در زندگی مشترک
زنان و مردان زیادی به دلیل ترس از مشاجره به وجود آمدن تنش در خانه از بیان عقاید و دیدگاه خود به همسرشان پرهیز می کنند.
ترس از جدل، دلایل وریشه های روانی متعددی دارد که ریشه در نوع زندگی گذشته فرد و تعاملات وی با دیگران در دوران کودکی و نوجوانی دارد .
این گروه افراد ،جهت مصون ماندن از تنش درونی ،می کوشند همیشه ساکت بمانند. در حالی که این امر منجر به احساس ناکامی فراوان و سرخوردگی در آنان می‌شود. االبته گاهی علل ایجاد این نوع ترس ناشی از فقدان روابط موثر بین زوجین نیز هست. افرادی که از جدل ترس دارند، هنگام رویارویی با مشکلات به دلیل ترس از مشاجره ،دچار حالات روانی ناخوشایندو از سوی دیگر واکنش های فیزیکی همانند دل بهم خوردگی عصبی، تنگی نفس، لکنت زبان و حتی ریزش اشک به محض شروع حرف زدن می‌شوند.
ترس ا ز بیان مشکلات و تفکرات همیشه مانع باز شدن گره مشکل شده و در واقع نوعی سرپوش گذاشتن روی مسائل است.
اجتناب از بیان مسئله و انکار کردن و کوچک شمردن مشکلی که وجود دارد ،موجب می‌شود عصبانیت در میان زوجین باقی بماند که در این صورت روابط به مرور زمان متزلزل و نابود می شود.
زمانی که یکی از زوجین و زندگی آمادگی صحبت در مورد نگرانی ها و مشکلات خود را ندارد، بهتر است و موضوع به زمان دیگری موکول شود. چنانچه فردی احساس می‌کند همسر ترس از بیان مشکلات خود دارد، یا برعکس خود وی دچار مشکل است، باید هرچه سریعتر موضوع را با افراد بی طرف دیگری در میان گذاشته و جهت رفع آن اقدام کنند.
چنانچه زن و مرد نتواند گفتگوی موثر داشته باشد و اختلاف سلیقه یا عقیده خود را بیان کنند قادر نخواهد بود روابط صمیمی و پایداری داشته باشند .بیان نکردن احساسات، موجب فرسودگی روانی زن و مرد می شود، در حالی که یکی از اهداف زندگی مشترک یافتن شریک و همراه برای بیان احساسات و تفکرات ، عقاید و حتی نگرانی ها است.
چنانچه که زوجین احساس کنند نداشتن گفتگوی موثر ،از نوع روابطشان سرچشمه می‌گیرد بهتر است با وضع قوانینی جهت ایجاد صمیمیت بیشتر و جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش اقدام کنند.
به عنوان مثال زوجینی که هنگام صحبت کردن به توافق نرسیده اند وبه مجادله می پردازند، نمی توانند قانون بگذارند که در زمان عصبانیت به صورت موقت گفتگو را پایان داده و بعد از یک تنفس در کردن به گفتگو ادامه دهند.
آنچه اهمیت دارد پایداری ۲ طرف بر این قانون است و از طرفی احترام به حالات روحی و هیجانات طرف مقابل نیز حائز اهمیت است

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=4940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.