آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
0

توزیع متوازن اعتبارات در دولت سیزدهم آمایش محور است

  • کد خبر : 27043
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
توزیع متوازن اعتبارات در دولت سیزدهم آمایش محور است

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری لرستان گفت: توزیع اعتبارات کشور در سال های گذشته به جای اینکه آمایش محور باشد، بیشتر نفوذمحور بود، اما امروز در دولت سیزدهم اگر منابعی توزیع می شود در قالب تبصره های ۱۵ و ۱۸ و مشاغل خانگی و سهم هر استان مشخص است. به گزارش طلوع افللاک ٬  محمدحسین […]

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری لرستان گفت: توزیع اعتبارات کشور در سال های گذشته به جای اینکه آمایش محور باشد، بیشتر نفوذمحور بود، اما امروز در دولت سیزدهم اگر منابعی توزیع می شود در قالب تبصره های ۱۵ و ۱۸ و مشاغل خانگی و سهم هر استان مشخص است.

به گزارش طلوع افللاک ٬  محمدحسین جناب روز دوشنبه در نخستین رویداد مردمی اشتغال اظهار کرد: خودروسازی بروجرد بیش از ۱۰ سال تعطیل و دارای مشکلات قضایی بود که در دولت سیزدهم این واحد راه اندازی شد ، همچنین شرکت خمیرمایه دورود، منطقه ویژه اقتصادی ازنا و بروجرد راه اندازی و شرکت ماشین سازی لرستان که قریب ۱۵ سال تعطیل بود، امروز با حدود ۶۰۰ نفر نیرو مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به لرستان در دور نخست سفرها بیان کرد: در این سفر توانستیم حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اقتصادی و ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار اعتبار ارزی را برای استان جذب کنیم.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری لرستان ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه اشتغال صورت گرفته راه اندازی سامانه صدور مجوزهاست که مجوزهای مشاغل خانگی در این سامانه کمتر از ۲۴ ساعت صادر می شود.

جناب با اشاره به ظرفیت های بی نظیر حوزه آبزیان استان یادآور شد: اکنون گردش مالی حوزه آبزی پروری استان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که در صورت استفاده از تجهیزات مدرن این رقم بسیار افزایش خواهد یافت.

وی همچنین در خصوص رویداد ملی اشتغال عنوان کرد: این یک رویداد خلاقانه است مرتبط با نیازهای بازار کار و متقاضیان اشتغال است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کابردی لرستان نیز اظهار کرد: ۴۸ درصد ورودی های دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس رصدهای انجام شده طی ۲ سال اخیر وارد بازار کار شده اند و ۵۱ درصد غیرشاغل هستند.

محمدرضا جعفری با اشاره به برگزاری دوره هایی در راستای اشتغال دانشجویان در این دانشگاه افزود: با برگزاری دوره های برگزار شده اکنون حدود ۷۴ درصد دانشجویان این دانشگاه در بازار کار مشغول هستند و ۲۶ درصد آنها غیرشاغل هستند.

وی با اشاره به توجه به توسعه و مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از مباحث مورد توجه این دانشگاه تصریح کرد: امسال در دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها به دنبال توسعه هدفمند به معنای تضمین اشتغال بوده ایم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کابردی لرستان گفت: امسال در ۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان هفت کد رشته محل با تضمین اشتغال پذیرش دانشجو داشتند که برای اولین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان صورت گرفت.

جعفری افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی طی تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این دانشگاه اتفاق افتاد، تقویت زیست بوم توسعه و فناوری اشتغال در مجموعه دانشگاه بود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان ادامه داد: امسال برای اولین بار ۱۵۶ محتوای الکترونیکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تولید شد که تعدادی از آنها متعلق به استان لرستان بوده است.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=27043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.