آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1

  • کد خبر : 26993
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه با حضور معاون رئیس جمهور در امور مجلس رونمایی شد.   به گزارش همای سعادت، مراسم رونمایی از این پایگاه اطلاع‌رسانی با حضور «سید محمد حسینی» معاون رئیس جمهور در امور مجلس،«سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.   پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه […]

پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه با حضور معاون رئیس جمهور در امور مجلس رونمایی شد.

 

به گزارش همای سعادت، مراسم رونمایی از این پایگاه اطلاع‌رسانی با حضور «سید محمد حسینی» معاون رئیس جمهور در امور مجلس،«سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

 

پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه اهدافی از جمله تبدیل شدن به مرجع اطلاع‌رسانی و اخبار حوزه قرض‌الحسنه، جریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه قرض ‌الحسنه، افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به مفهوم قرض ‌الحسنه و کارکرد آن، تجمیع محتوای تولید شده درباره قرض‌الحسنه در یک پایگاه، تولید محتوا در قالب‌های به‌روز و جذاب با موضوع قرض‌الحسنه، افزایش محتوای تولید شده در اکوسیستم بانکی با موضوع قرض‌الحسنه به‌عنوان یک مفهوم مغفول، تغذیه سایر رسانه‌ها برای تولید محتوای متنوع درباره قرض‌الحسنه و افزایش دسترسی‌پذیری مخاطبان علاقه‌مند به مطالب با موضوع قرض‌الحسنه را دنبال می‌کند.

 

اقدامات بانک قرض‌الحسنه شایسته تقدیر است

 

در این مراسم «سید محمد حسینی» معاون رئیس جمهور در امور مجلس با تقدیر از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه اظهار داشت: واژه قرض‌الحسنه ۷ بار در قرآن کریم مطرح شده که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه امر پسندیده قرض‌الحسنه است.

 

وی تصریح کرد: در آیات قرآن آمده است اگر فردی قرض دهد و از بخشی از اموال خود صرف‌نظر کند، خداوند هم جبران می‌کند و این جهاد در سطح جامعه باید ارتقا یابد.

 

حسینی گفت: رشد ۲۰۲ درصدی منابع مالی، افزایش ۸۰ درصدی وام‌های پرداختی و افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از اقدامات باارزش این بانک است که امیدواریم بتواند به عنوان یک الگو در سطح دنیا مطرح شود.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اینکه سقف تسهیلات قرض‌الحسنه از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته، مایه مباهات است. هم‌اکنون کشور در محصولات دانش‌بنیان پیشرفت خوبی داشته و این رویه برای همسایگان ما غیرقابل باور بود، اما هم‌اکنون رویه تغییر کرده است.

 

حسینی اظهار کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، آزادسازی زندانیان و موارد دیگر قابل‌ تقدیر است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در دولت سیزدهم تعداد وام‌های اعطایی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت به دولت قبل ۸۰ درصد و مبلغ وام‌ها ۷۴ درصد رشد داشته و این الگوی مناسبی برای معرفی در سطح دنیا است.

 

ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بانک

 

در ادامه مراسم «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تشریح کارکرد و اهداف پیش‌بینی شده «پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه» توضیح داد: طرح‌های متعددی در ابعاد مختلف در بانک وجود دارد که نیازمند اطلاع‌رسانی مستمر است تا مخاطبان، مشتریان و ذی‌نفعان در جریان قرار گیرند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص جهاد تبیین، اظهار داشت: قطعاً این اطلاع‌رسانی ‌باعث آگاهی‌بخشی در جامعه می‌شود و مباحث مربوط به قرض‌الحسنه به گفت‌وگو گذاشته می‌شود.

 

شمسی‌نژاد ادامه داد: برای پوشش جامعه حداکثری به‌خصوص در حوزه بین‌الملل بخش زبان عربی و انگلیسی این پایگاه راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که هدف‌گذاری بانک معطوف به افزایش مشتریان است، گفت: برای افزایش شمولیت بانک در کل کشور و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بانک نیازمند ابزاری همچون پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه هستیم.

 

شمسی نژاد در ادامه از راه‌اندازی وب‌سایت مرجعیت علمی این بانک در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: وب‌سایت مرجعیت علمی با در برگیری گزارش‌های تحقیقی، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته شده عملاً در حوزه بانکداری به ما کمک می‌کند. همچنین قصد داریم نیازهای پژوهشی و مطالعاتی خود را در این وب‌سایت قرار دهیم تا پژوهشگران بتوانند با ارائه گزارش به ما کمک کنند.

 

این پایگاه اطلاع‌رسانی از طریق آدرس www.qardalhasan.ir در دسترس عموم قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=26993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.